A statisztikák szerint évente csaknem 600 ember szenved halálos balesetet a magyar autópályákon, ezért is kiemelt jelentőségűek az autópályán bekövetkező balesetek számának és súlyosságának csökkentését célzó fejlesztések.
Az Új Széchenyi Terv forrásaiból uniós támogatással tavaly kezdődött kivitelezési munkálatok egy része már az év elején befejeződött: a vadelütések megakadályozására az M3-as autópályán 140 kilométer hosszan megmagasították a vadvédő kerítéseket, illetve sűrű szövésű hálót süllyesztettek a földbe. Ezek mellett 40 új vadkiugró rámpát és 80 új vadkibúvó kaput is kialakítanak, amelyeken keresztül az állatok könnyebben visszatalálnak az autópályáról a saját környezetükbe - írták.
A vízmegállás vagy vízátfolyás miatti csúszásos balesetek megelőzésére az M3-as, M30-as, M6-os, M7-es és M70-es autópályák leginkább veszélyeztetett szakaszain, összesen 17 helyszínen, úgynevezett burkolatrovátkolást végeztek. A közlemény szerint a várható időjárási helyzetről, esetleges balesetekről, torlódásokról a közlekedésbiztonsági program keretében 29 változtatható jelzésképű táblát és 30 térfigyelő kamerát telepítenek a szakemberek az M1-es, M3-as, M43-as, M6-os, M7-es és M70-es autópályák legforgalmasabb szakaszaira, ez a program várhatóan idén március-áprilisban fejeződik be.
Jövő júniusra az M3-as, M5-ös és M7-es autópályák legveszélyeztetettebb szakaszain korszerű elválasztó falat építenek ki a szakemberek, amellyel csökkenhet annak az esélye, hogy a betonelemnek ütköző jármű áttolja azt a szemközti sávba, tovább súlyosbítva a baleseti helyzetet. Az elkezdett fejlesztések 2015 júniusára készülhetnek el - olvasható a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közleményében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.