Pedig a németek és az osztrákok utazási kedve töretlen. A Magyar Turizmus (MT) Zrt. felmérése szerint az osztrák lakosság 89 százaléka tervezi, hogy idén külföldön tölti szabadságát, míg tavaly ilyenkor csak 74 százalékuk válaszolt így. Az átlagos utazási kiadás háztartásonként idén 2500 euró körül várható, ugyanakkor a válaszadók több mint harmada 3 ezer eurónál is többet szán idén az utazási kiadásaira. „Összességében 2014-ben az osztrákok még a tavalyinál is többet fognak utazni, többet is fognak utazásaik alatt költeni, és Magyarország továbbra is keresett úti cél lesz” – véli a turisztikai marketingcég. Az ausztriai képviselet elkészítette az elkövetkezendő 10 évre vonatkozó friss piaci előrejelzését is.
A meglehetősen optimista jelentés szerint 2024 végére cél az évi 1,2 millió osztrák vendégéjszaka realizálása, ami nemzetgazdasági szinten 200 milliárd forintot meghaladó költéssel párosul. „Ez a pénzösszeg a jelenlegi kiindulási pont közel duplája. A beutaztatás szempontjából az osztrák piac a fejős tehén kategóriába tartozik, ahonnan fenntartható módon nagy forgalom generálható” – fogalmaz az MT Zrt. Főleg arra számítanak, hogy Ausztriában folyamatosan és dinamikusan növekedni fog a magyar állampolgárok száma. Az elmúlt évtizedben ugyanis ötszörösére nőtt az Ausztriában bejelentett magyarok száma, ami mára eléri a 62 ezret. Úgy látják: ha a tendencia dinamikája nem is, de a tendencia folytatódik a következő évtizedben, ezért az ausztriai magyarok száma 10 év múlva meghaladhatja a 100 ezret is.
Vagyis a korábban beindított diaszpóra-turizmus mozgalom bázisa minden bizonnyal bővülni fog. Ennek lényege: az Ausztriában élő magyarok, valamint a Magyarországhoz érzelmi szálakkal fűződő osztrákok katalizátor szerepet töltenek be annak érdekében, hogy minél több osztrák ismerősük, rokonuk, barátjuk válassza nyaralás, konferenciák helyszínéül hazánkat. „Ezáltal a promóciós lehetőségek megsokszorozódnak” – írta az MT Zrt.
A németeknek szintén lesz pénzük utazásra, de legszívesebben Ausztriába, Spanyolországba, Olaszországba és Törökországba utaznak.
„A fiatalok körében Magyarország szürke vagy nem ismert úti cél. Felületesek az ismeretek az ország turisztikai kínálatáról a magas költésű utazók körében” – fogalmaz taktikai tervében a cég. Németországon belül főleg a délnémet és a keletnémet területeken ismernek minket, de problémát jelent, hogy hazánk gyakran negatív visszhanggal szerepel a német sajtóban. „Nagyon fontos, hogy minél több civil szervezetet tudjunk elérni, hogy meg tudjuk cáfolni a rólunk terjesztett képet” – áll a taktikai tervben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.