A forgalom fenntartása érdekében a Nemzeti Közlekedési Hatóság által elfogadott forgalmi eljárásrendet felülíró főmérnöki utasítást adtak ki az M2 vonalán - írja a Népszabadság. A lap úgy tudja, hogy a kelet–nyugati ugyanis még mindig olyan sok a meghibásodás, hogy ha a hatóság által meghatározott esetek mindegyikében kiszállítanák az utasokat és kivonnák a forgalomból a szerelvényeket, akkor képtelenség lenne tartani a menetidőt.
A lap szerint sokféle meghibásodás akad: egyik sem „biztonságkritikus”, de jelentősen nehezíti a menetrend szerinti üzemeltetést. Legutóbb a Pillangó utcai megállónál nyílt ki mindkét oldalon az ajtó. Ráadásul a vészfékezés nem indult be, és az adott szakasz feszültségmentesítése sem történt meg.
– A járművezetők terhelése a kétszeresére nőtt az M2 vonalon – állítja Jáger István, a Fővárosi Közlekedési Dolgozók Demokratikus Szakszervezetének (FKDSZ) elnöke. Az érdekképviselet éppen ezért az egybefüggő fordulók számának csökkentését kezdeményezte, egyelőre hiába.
Tavaly nyáron és ősszel hosszú ideig hétvégenként és esténként épp azért szállították pótlóbuszok az utasokat, mert a metró biztosítóberendezéseit cserélték. Az ennek kapcsán feltett akkori kérdésünkre a BKK azt válaszolta, hogy minden az előírás szerint halad, az új kocsik és új vonatirányítási rendszerük összepróbálása pedig (akkor) még el sem kezdődött. Hangsúlyozták, hogy a kérdésünkben felsorolt műszaki problémákat (rosszul és rosszkor nyílnak az ajtók, nem tud a metró a számára kijelölt helyen megállni, stb.) az új kocsik és a lecserélendő biztonsági berendezések együttes működése okozta. Példákat is hoztak, hogy más országokban is a budapesti hasonló, időnkénti járatszünetekkel zaljik a műszaki átállás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.