BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Acélipari összeomlás: több mint tízezer embert rúg ki a német multi

Az acélipari részleg igazgatótanácsa ötezer munkahely leépítését javasolta, és további hatezer állást szerveznek ki külső szolgáltatókhoz – értesült a Bloomberg.

A Thyssenkrupp AG acélipari egysége 11 ezer munkahely megszüntetését, illetve kiszervezését tervezi ebben az évtizedben, miután több milliárd eurós veszteséget szenvedett el a globális acéláradat és az emelkedő energiaárak miatt – írja a Bloomberg.

general view of Thyssenkrupp Steel Europe are seen over rhine river in Duisburg, Germany on Oct 12, 2022 (Photo by Ying Tang/NurPhoto) (Photo by Ying Tang / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó:  AFP

Az acélipari részleg igazgatótanácsa ötezer munkahely leépítését javasolta, míg további hatezer állást külső szolgáltatókhoz helyez át 

közölte a vállalat hétfőn, hozzátéve: célja, hogy a következő években átlagosan mintegy 10 százalékkal csökkentse a személyi költségeket. A mintegy 27 ezer embert foglalkoztató vállalat tárgyalásokat folytat Daniel Kretinsky cseh milliárdos EP Corporate Groupjával arról, hogy a befektetési csoport 20 százalékról 50 százalékra növelje részesedését az acélgyártóban. 

A vállalat igazgatótanácsa azzal indokolta a leépítést, hogy a magas beruházási igények és az alacsony acélárak miatt többször nem tudta elérni a nullszaldót, ami a cég általános eredményét is megterhelte. 

Az ukrajnai orosz invázióból eredő magas energiaárak és az emelkedő kamatlábak szintén növelték az üzletág költségeit. A vállalat magas nyugdíj-kötelezettségei szintén akadályt jelentettek a potenciális vevőkkel folytatott tárgyalások során.

A Thyssenkrupp, amely egykor a német ipari teljesítmény szinonimája volt, több kihívásokkal teli év után szerkezetátalakításon megy keresztül. Bár a vállalat 2020-ban sikeresen eladta felvonóüzletágát 17,2 milliárd euróért (18 milliárd dollárért), készpénzállománya egyre fogyatkozik, részben az acél üzletágában bekövetkezett sorozatos veszteségek és értékvesztések miatt. „A túlkapacitás és az ebből eredő olcsó import, különösen Ázsiából, egyre erősebb hatással van a versenyképességre” áll a Thyssenkrupp közleményében.

Leépül az acélipar

Ahogy korábban írtunk róla, a világgazdaság és első helyen Kína lassulása súlyos válságot idéz elő az acéliparban mind beszállítói, mind feldolgozói és felhasználói oldalon. Iparági szakértők szerint a kereslet összeomlása a 2008-as és a 2015-ös válság idején tapasztaltat is felülmúlhatja. Ezzel összhangban a Thyssenkrupp még áprilisban jelentette be, hogy acélgyártási kapacitásait mintegy ötödével csökkenti, és emellett jókora létszámleépítéseket tervez a részleg 26 ezer dolgozója körében, hogy kedvezőbb áron tudja értékesíteni az acélipari portfólióját.

A tengeralattjárókat és futóműveket is gyártó vállalat évek óta szenved az acélipari egység vegetálása miatt, leválasztását és útjára engedését a cégcsoportnál megjelent aktivista befektetők is erősen szorgalmazzák. Nem véletlenül: az autóipar, a gépgyártás és az építőipar területén egyaránt visszaesés tapasztalható, ami miatt a társaság idén már háromszor csökkentette bevételi tervét. A német gazdaság gyengélkedése, az üzleti bizalom tartós csökkenése mellett az exportlehetőségek beszűkülése is gondot okoz a Thyssenkrupp számára.

Egyre nagyobb válságban a német gazdaság

Az idei év legnagyobb megrázkódtatása azonban a német gazdaság számára a Volkswagen drámája, miután 87 éves története során a konszern először kényszerül hazájában gyárbezárásra. Hiába rendelkezik 15 milliós éves kapacitással a cégcsoport, ennek töredékét használja ki, éves szinten mindössze 9 millió autó gördül le a gyártószalagokról. A Volkswagen mellett a ZF, a BASF és Thyssenkrupp válsága is közrejátszott abban, hogy összeomlott egy évvel a mandátuma előtt a német kormánykoalíció.

 

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.