Megvásárolja az It’s us food márka termékeit gyártó Hunorganic Kft. százszázalékos üzletrészét az Amixa Holding. A BÉT Standard kategóriájában jegyzett kispapír, amely korábban a Foodnetet akvirálta, tovább bővíti tevékenységét az élelmiszeripar kiemelkedő növekedési potenciállal rendelkező gluténmentes szegmensében.
Az It’s us food márka termékeinek egy része a jövőben exportpiacokon kerül értékesítésre, míg a belföldi disztribúciót az Amixa Holding részeként működő Foodnet látja el. A társaság közleménye aláhúzta, hogy a Foodnet és a Hunorganic belföldi es külföldi kereskedelmi kapcsolatai között fennálló szinergia új potenciális üzleti lehetőségeket és értékteremtést generál az Amixa égisze alatt.
A Hunorganic akvizíciójával az Amixa Holding célja, hogy az It’s us food márka magyarországi piaci részesedését tovább növelje, és az elkövetkező öt évben meghatározó alternatívaként pozicionálja a piacvezető importált márka, a Schar mellett. Emellett kiemelt stratégiai prioritás az exportértékesítés jelentős bővítése, amelyet a Hunorganic gyártási kapacitásának modernizálása és bővítése is támogat. Ezek a lépések nemcsak az Amixa Holding üzleti stratégiáját erősítik, hanem hozzáadott értéket teremtenek a vállalatcsoport minden szereplője, különös tekintettel a részvényesei számára.
Arra is kitér a hétfőn, kereskedési időben kiadott közlemény, hogy a Hunorganic az ÉLIP-2-2023-004 pályázat keretében
317 millió forint támogatást nyert el
egy 452 milliós beruházás megvalósítására. A projekt célja olyan innovatív megoldások bevezetése, amelyek növelik a gyártási hatékonyságot és a fenntarthatóságot. A beruházás lefedi többek közt az automata gluténmentes tésztagyártó gépsor telepítését és a lisztkeverő üzem automatizálását.
A gluténmentes termékek piaca Magyarországon az elmúlt években jókora fejlődésen ment keresztül, köszönhetően a fogyasztók egyre tudatosabb választásainak és az egészségtudatos trendek térnyerésének. Az It’s us food márka elkötelezetten törekszik a fogyasztói igények kielégítésére innovatív termékfejlesztéssel és a minőség iránti maradéktalan elhivatottsággal.
Az EHEP tavalyelőtt nyáron jelentette be, hogy Amixa néven folytatja, s célja a Prémium kategória.
Az EHEP a Buda-Cash-botrány áldozata volt,
majd évekig a tulajdonosi nemtörődömségtől szenvedett, 2021-ben már üres tőzsdei társaságként kerestek befektetőt.
A kurzus 2019. július 15-én érte el történelmi csúcsát 10 200 forintnál. A papírt évek óta jobbára 500 forint alatt jegyzik.
Tavaly a nagytulajdonosok 447 forintos kötelező vételi ajánlatot tettek, de ezt a kisrészvényesek nem fogadták el, egyébként a menedzsment sem javasolta az elfogadást. Bár a részvény piaca illikvid, úgy tűnik, a kisbefektetők bíznak a növekedésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.