BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sereghajtók Európában a magyar szállodák

Ugyan a Nemzetgazdasági Minisztérium szerint a turizmusban az első két hónap adatai alapján folytatódott a kedvező trend, némileg árnyalja a képet, hogy a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének legfrissebb kimutatása szerint a hazai szállodák idén januárban a Közép-Kelet európai régió öt országa közül az egy kiadható szobára jutó árbevételt tekintve az utolsó helyen végeztek. Ennek oka a nagyon alacsony nettó átlag szobaár.

Egy háromcsillagos házban már 8 ezer forintért, míg egy négycsillagos hotelben 13 ezer forintért lehetett szobát kapni. Ausztriában 20 ezer forint alatt már nehezen lehetne ilyen kategóriában szállást foglalni. Szintén nem nevezhető kedvező trendnek, hogy a budapesti szállodák ennek ellenére a vizsgált 30 európai város közül szobafoglaltságban és nettó átlag szobaárban is csak az utolsó előtti helyet tudták elérni.

Mindezt úgy produkálta az ágazat, hogy 2013 azonos időszakához képest a hazai szállodák átlagos kihasználtsága még javult is. „A kereslet kiemelkedő erősödésében szerepe volt a nagyon kedvező időjárásnak, a téli időszakban a szolgáltatók, szállodák által kezdeményezet sokféle kedvezményes akciónak, a SZÉP-kártya további terjedésének, az erősödő belföldi fogyasztásnak” – fogalmaz a Szállodaszövetség. Az európai nagyvárosok között szobafoglaltságban változatlanul Párizs és London kiemelkedik a mezőnyből, a harmadik helyet januárban ezúttal Manchester szállodái szerezték meg 63,9 százalékos telítettséggel.

A szállodaipar tavaszi, nyári mutatóit kozmetikázhatja, hogy az utóbbi tíz év legnagyobb szabású országnépszerűsítő kampányát indítja el a német piacon a Magyar Turizmus Zrt. A német piac jelentőségét mutatja, hogy egyedül akkora forgalmat generál, mint a rangsor második, harmadik és negyedik helyezettje együtt. A kampány az egészségturizmustól az ifjúsági turizmusig valamennyi területre kiterjed.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.