Magyarországon 2004. január 1-jén lépett hatályba az elektronikus hírközlési törvény (eht), amely már az európai uniós jogharmonizáció jegyében készült.
A törvény egyes rendelkezései azonban csak az ország uniós csatlakozásával egy időben, 2004. május 1-jén léptek érvénybe.
Az új törvény életbe lépése tette lehetővé a szabad szolgáltatóválasztást és az úgynevezett számhordozhatóságot mind a vezetékes, mind a mobilszolgáltatók esetében, vagyis azt, hogy az előfizetők anélkül válthassanak szolgáltatót, hogy elveszítenék korábbi hívószámukat.
Az uniós irányelvek amellett, hogy elősegítik a távközlési verseny korlátainak lebontását, előtérbe helyezik a fogyasztói szempontokat is. Fő célkitűzés, hogy az alapvető elektronikus hírközlési szolgáltatásokhoz, például a szélessávú internethez megfizethető áron lehessen hozzáférni.
Magyarországon az eht 2004. januári bevezetését követően a vezetékes telefonpiacon új szereplők jelentek meg, és az előfizetők már az első tíz hónap alatt 40 ezer vezetékes számot hordoztak. A mobilpiaci számhordozás később, 2004 májusától hatályos, május és október között a mobiltelefon-előfizetők 30 ezer számot vittek át más szolgáltatóhoz. A szélessávú internet előfizetők száma abban az évben több mint 40 százalékkal nőtt, miközben a tarifák 25 százalékkal mérséklődtek, továbbá a mobilpiacon is jelentősen csökkentek a percdíjak.
A távközlés területén a leglátványosabb eredmények a roamingszabályozásban születtek. A 2007-ben életbe lépett uniós roaming rendelet nyomán az EU-n belül egységes eurotarifákkal lehet mobil hang-, SMS- vagy adatszolgáltatást igénybe venni, és a tarifák előre meghatározott mértékben évente csökkennek.
Jelenleg már a roamingdíjak teljes eltörlésén dolgoznak az EU intézményei. Az Európai Parlament az idén április 3-án fogadta el azt a javaslatot, amely a roamingdíjak eltörlését célozza 2015 decemberi hatállyal. A javaslatot várhatóan az év második felében vitatja meg tagállamok szakminisztereit tömörítő tanács.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.