Az első negyedévben jelentős mértékben bővült a társaság hazai személyi számítógép értékesítése, a Világgazdaság érdeklődésére Dienes-Oehm Tivadar elmondta, hogy notebookból 31,6 százalékkal többet adtak el, mint egy évvel korábban, ezzel piaci részesedésük ebben a szegmensben 15,2 százalékos volt a január-márciusi időszakban. A teljes hazai pc-piacot vizsgálva 17,4 százalékos részesedést ért el a cég, amivel a legnagyobb szereplőnek számított az év első három hónapjában.
A Dellnél 5-6 éve jelentős átalakításba kezdtek annak érdekében, hogy teljes körű informatikai megoldásokat kínálhassanak. A cég az elmúlt időszakban összesen 18 milliárd dollárt költött felvásárlásokra, az akvizícióknak köszönhetően a hardver szegmens mellett egyre erősebb pozíciókat épített ki a szoftverpiacon is. A vállalat tavaly ősztől ismét magáncégként működik, miután Michael Dell a Silver Lake Partners nevű kockázatitőke-társasággal összefogva egy 25 milliárd dolláros ügylet keretében felvásárolta a társaságot. A régi-új tulajdonos új stratégiát is hirdetett, amelynek fontos eleme a nagyvállalati termék- és szolgáltatás-portfólió kiterjesztése. De jelentős figyelmet fordítanak az értékesítési hálózat növelésére, komoly befektetéseket indítanak a pc-k és tabletek fejlesztésében, javítják az ügyfélkapcsolati élmény, illetve terjeszkedésre készülnek a feltörekvő piacokon is. Ez utóbbi egyben azt is jelenti, hogy a Dell új termékei és megoldásai jóval gyorsabban jutnak el a magyar piacra is.
A magáncégként való működésnek köszönhetően eltűnnek bizonyos korlátozások, amelyek az innovációt és rugalmasságot, a még jobb ügyfélkiszolgálást akadályozták – mondta el Dienes-Oehm Tivadar. „Mivel nem kell negyedéves megtérülésben gondolkodni belekezdhetünk olyan projektekbe, fejlesztésekbe is, amelyek csak hosszabb távon hoznak eredményeket” - tette hozzá a Dell magyarországi vezetője. A szakember véleménye szerint az informatikai szektor legmeghatározóbb trendjei jelenleg a felhőalapú számítástechnika, a mobilitás, a big data és a biztonság.
Zsugorodik a világ pc-piaca
Az első negyedévben 73,4 millió személyi számítógépet adtak el világszerte az IDC adatai szerint, ez 4,4 százalékkal volt kevesebb, mint egy évvel korábban. A visszaesés mértéke ugyanakkor kisebb, mint azt várták, a piackutató korábban még 5,3 százalékos csökkenéssel számolt. A kínai Lenovo a legnagyobb cég a pc-piacon, közel 13 millió készüléket adtak el az első három hónapban, ami 10 százalék fölötti éves növekedést jelentett. A második számú gyártó a HP, 12,5 millió pc-vel, míg a Dell 9,5 milliónál több személyi számítógépet tudott eladni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.