BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itt vannak a Dell táblagépek

Az első negyedévben több mint harminc százalékkal növelte notebook-értékesítését Magyarországon a Dell, a társaság 15,2 százalékos részesedést ért el ebben a szegmensben. A cég új vállalati megoldásokat vezet be tavasszal a magyar piacra, és már itthon is kaphatók a táblagépei.

Már kaphatók Magyarországon is a Dell Android operációs rendszert használó táblagépei – jelentette be tegnap sajtótájékoztatón Dienes-Oehm Tivadar, a társaság magyarországi vezetője. A vállalat tabletjei egyelőre a Laptop.hu-nál érhetők el, azonban a tervek szerint májusban újabb kereskedők kínálatában jelennek majd meg ezek a készülékek. A közeljövőben pedig érkeznek a főként a vállalati felhasználóknak szánt, nagyobb méretű és teljesítményű, Windows operációs rendszert használó Dell táblagépek is. A táblagép szegmensben való megjelenés mellett a Dell több új vállalati megoldást is bevezet a hazai piacra idén tavasszal – hangzott el a társaság tájékoztatóján.

Az első negyedévben jelentős mértékben bővült a társaság hazai személyi számítógép értékesítése, a Világgazdaság érdeklődésére Dienes-Oehm Tivadar elmondta, hogy notebookból 31,6 százalékkal többet adtak el, mint egy évvel korábban, ezzel piaci részesedésük ebben a szegmensben 15,2 százalékos volt a január-márciusi időszakban. A teljes hazai pc-piacot vizsgálva 17,4 százalékos részesedést ért el a cég, amivel a legnagyobb szereplőnek számított az év első három hónapjában.
A Dellnél 5-6 éve jelentős átalakításba kezdtek annak érdekében, hogy teljes körű informatikai megoldásokat kínálhassanak. A cég az elmúlt időszakban összesen 18 milliárd dollárt költött felvásárlásokra, az akvizícióknak köszönhetően a hardver szegmens mellett egyre erősebb pozíciókat épített ki a szoftverpiacon is. A vállalat tavaly ősztől ismét magáncégként működik, miután Michael Dell a Silver Lake Partners nevű kockázatitőke-társasággal összefogva egy 25 milliárd dolláros ügylet keretében felvásárolta a társaságot. A régi-új tulajdonos új stratégiát is hirdetett, amelynek fontos eleme a nagyvállalati termék- és szolgáltatás-portfólió kiterjesztése. De jelentős figyelmet fordítanak az értékesítési hálózat növelésére, komoly befektetéseket indítanak a pc-k és tabletek fejlesztésében, javítják az ügyfélkapcsolati élmény, illetve terjeszkedésre készülnek a feltörekvő piacokon is. Ez utóbbi egyben azt is jelenti, hogy a Dell új termékei és megoldásai jóval gyorsabban jutnak el a magyar piacra is.

A magáncégként való működésnek köszönhetően eltűnnek bizonyos korlátozások, amelyek az innovációt és rugalmasságot, a még jobb ügyfélkiszolgálást akadályozták – mondta el Dienes-Oehm Tivadar. „Mivel nem kell negyedéves megtérülésben gondolkodni belekezdhetünk olyan projektekbe, fejlesztésekbe is, amelyek csak hosszabb távon hoznak eredményeket” - tette hozzá a Dell magyarországi vezetője. A szakember véleménye szerint az informatikai szektor legmeghatározóbb trendjei jelenleg a felhőalapú számítástechnika, a mobilitás, a big data és a biztonság.

Zsugorodik a világ pc-piaca

Az első negyedévben 73,4 millió személyi számítógépet adtak el világszerte az IDC adatai szerint, ez 4,4 százalékkal volt kevesebb, mint egy évvel korábban. A visszaesés mértéke ugyanakkor kisebb, mint azt várták, a piackutató korábban még 5,3 százalékos csökkenéssel számolt. A kínai Lenovo a legnagyobb cég a pc-piacon, közel 13 millió készüléket adtak el az első három hónapban, ami 10 százalék fölötti éves növekedést jelentett. A második számú gyártó a HP, 12,5 millió pc-vel, míg a Dell 9,5 milliónál több személyi számítógépet tudott eladni.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.