BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyratörő tervekkel érkezett Kínába a Tesla főnöke

Kínai töltőállomás- és szervízhálózat kiépítését jelentette be a Tesla elnök-vezérigazgatója kedden Pekingben, abból az alkalomból, hogy átadták helyi tulajdonosainak az első nyolc elektromos autót. A Tesla több százmillió dollárt készül töltőállomások kiépítésére fordítani Kínában – közölte Elon Musk.

Jóllehet Kínában valóban van mit fejleszteni, hiszen mindössze egyetlen elektromos töltőállomása van a Teslának az egész országban, az autók másfélszer annyiba kerülnek, mint az Egyesült Államokban. A Tesla S modellt Kínában 121 ezer dollárért kínálják, szemben az amerikai 81 ezerrel. Musk ezt azzal indokolta, hogy magasak a szállítási költségek és az importadó. Ez utóbbi terhet azokra a cégekre veti ki Kína, amelyek nem adják át egy helyi partnernek termékük technológiai paramétereit. A Teslához hasonlan a GM és a Nissan is ezt az utat választotta hibrid és elektromos autóinak forgalmazásakor – a jelek szerint az ár letörésénél fontosabb számukra saját szabadalmaik védelme.

Musk csak megtippelni tudta, hogy a Teslából évente hányat forgalmaznak majd. Korábban ötezres eladásról beszélt. A rendeléseket már tavaly augusztus óta felveszik az S modellre, a hosszú várakozási időt a Tesla főnöke azzal magyarázta, igyekeznek elkerülni, hogy – mint Európában megtörtént – hiány alakuljon ki a piacon.

Az excentrikus milliárdos nagyra törő tervei elvben egybevágnak a kínai vezetés terveivel is. Peking 2009-ben még úgy számolt, hogy 2015-re évi 500 ezer darabra bővül az elektromos autók piaca, ám ebből egyelőre nem sok valósult meg. Ennek részben az az oka, hogy a külföldi gyártók piacra lépését korlátozták – a Tesla most ezen igyekszik felülkerekedni. A cég elsősorban a töltőállomások telepítésénél keresi az együttműködés lehetőségét olyan állami áramszolgáltatókkal, mint a világ legnagyobb ilyen cége, a State Grid. Musk azonban elismerte, hogy ezek egyelőre tervek, konkrét tárgyalások még nem kezdődtek el.

Valószínűleg egyelőre terv az is, hogy a Tesla Kínában állítson elő autókat. Musk azonban tegnap, kínai körútja második állomásán, Sanghajban már arról beszélt, 3-4 éven belül akár kiépülhet a gyártókapacitás. Ehhez azonban vegyesvállalatot kellene alapítania egy helyi céggel – jegyzi meg a Bloomberg, hozzátéve, egyelőre erről sem folynak egyeztetések.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.