Jóllehet Kínában valóban van mit fejleszteni, hiszen mindössze egyetlen elektromos töltőállomása van a Teslának az egész országban, az autók másfélszer annyiba kerülnek, mint az Egyesült Államokban. A Tesla S modellt Kínában 121 ezer dollárért kínálják, szemben az amerikai 81 ezerrel. Musk ezt azzal indokolta, hogy magasak a szállítási költségek és az importadó. Ez utóbbi terhet azokra a cégekre veti ki Kína, amelyek nem adják át egy helyi partnernek termékük technológiai paramétereit. A Teslához hasonlan a GM és a Nissan is ezt az utat választotta hibrid és elektromos autóinak forgalmazásakor – a jelek szerint az ár letörésénél fontosabb számukra saját szabadalmaik védelme.
Musk csak megtippelni tudta, hogy a Teslából évente hányat forgalmaznak majd. Korábban ötezres eladásról beszélt. A rendeléseket már tavaly augusztus óta felveszik az S modellre, a hosszú várakozási időt a Tesla főnöke azzal magyarázta, igyekeznek elkerülni, hogy – mint Európában megtörtént – hiány alakuljon ki a piacon.
Az excentrikus milliárdos nagyra törő tervei elvben egybevágnak a kínai vezetés terveivel is. Peking 2009-ben még úgy számolt, hogy 2015-re évi 500 ezer darabra bővül az elektromos autók piaca, ám ebből egyelőre nem sok valósult meg. Ennek részben az az oka, hogy a külföldi gyártók piacra lépését korlátozták – a Tesla most ezen igyekszik felülkerekedni. A cég elsősorban a töltőállomások telepítésénél keresi az együttműködés lehetőségét olyan állami áramszolgáltatókkal, mint a világ legnagyobb ilyen cége, a State Grid. Musk azonban elismerte, hogy ezek egyelőre tervek, konkrét tárgyalások még nem kezdődtek el.
Valószínűleg egyelőre terv az is, hogy a Tesla Kínában állítson elő autókat. Musk azonban tegnap, kínai körútja második állomásán, Sanghajban már arról beszélt, 3-4 éven belül akár kiépülhet a gyártókapacitás. Ehhez azonban vegyesvállalatot kellene alapítania egy helyi céggel – jegyzi meg a Bloomberg, hozzátéve, egyelőre erről sem folynak egyeztetések.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.