BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Végleges: mától a Microsofté a Nokia

Lezárult a nagy Microsoft-Nokia üzlet: a finn céget 7,5 milliárd dollárért eladták.

Az 5,44 milliárd eurós értékű akvizíció részeként a szoftvercéghez kerülnek a Nokia telefongyárai 32 ezer alkalmazottjukkal együtt. A különböző engedélyeztetési eljárások nyomán az eredeti tervekhez képest minimálisak a változások, például a dél-koreai Nokia-üzem kimarad az üzletből (vagyis nem a Microsoft, hanem vélhetően a Nokia zárja be a 200 főt foglalkoztató telefongyárat), és egy évig a Microsoft üzemelteti a Nokia weboldalait – ez később a finn céghez kerül vissza.

Finn kézben marad ugyanis a Nokia több fontos részlege, így a hálózati technológiákat forgalmazó Solutions and Networks, a fejlesztéssel foglalkozó Advanced Technologies, a Here navigációs alkalmazás és a telekommunikációs licencportfólió nagy része is. Az átalakítás részleteit a Financial Times szerint a cég negyedéves jelentésével egy időben, április 29-én közlik a vezetők. Korábban felmerült, hogy az Alcatel-Lucent felvásárlásával a Nokia a hálózati szegmensben erősítene, az erről szóló pletykákat azonban gyorsan cáfolták.

Egy biztos: a Nokia számára a nagy felfutást hozó, néhány éve azonban már masszívan veszteséges mobiltelefon-gyártás örökre a múlté lehet, annál is inkább, mivel kiszivárgott: Nokia helyett Microsoft Mobile néven működik tovább az üzletág. Nem kizárt ugyanakkor az sem, hogy az új cég nem csak windowsos telefonokat gyárt majd.

Erre utal az is, hogy a Nokia már jóval a felvásárlás bejelentése után, idén februárban dobta piacra első ránézésre a Windows csempés szerkezetét utánzó, ám valójában Android-alapokra épülő okostelefonjait. Az, hogy a Microsoft Mobile termékein milyen név szerepel majd, egyelőre nem tudni, az viszont sokatmondó, hogy az üzlet révén a szoftveróriás szert tett a Lumia és az alsókategóriás Asha okostelefonok márkanevére, illetve az azzal kapcsolatos szabadalmakra is. Könnyen lehet tehát, hogy hamarosan eltűnik a mobilkommunikáció első húsz évének meghatározó márkája.

A világ legnagyobb mobiltelefongyártójának a mélyrepülése 2007-ben kezdődött, amikor az Apple piacra dobta az iPhone-t. Jóllehet ez a készülék elméletben nem zavarta a főként a közepes árkategóriában forgalmazó Nokiát, az okostelefonok alaposan átrendezték a piacot. A finn cég pedig nem volt képes felvenni a versenyt sem az amerikai gyártó borsos árú termékeivel, sem a Google által fejlesztett Androiddal, amely olcsóbb árfekvésbe tartozó termékeknél is működik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.