BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Végleges: mától a Microsofté a Nokia

Lezárult a nagy Microsoft-Nokia üzlet: a finn céget 7,5 milliárd dollárért eladták.

Az 5,44 milliárd eurós értékű akvizíció részeként a szoftvercéghez kerülnek a Nokia telefongyárai 32 ezer alkalmazottjukkal együtt. A különböző engedélyeztetési eljárások nyomán az eredeti tervekhez képest minimálisak a változások, például a dél-koreai Nokia-üzem kimarad az üzletből (vagyis nem a Microsoft, hanem vélhetően a Nokia zárja be a 200 főt foglalkoztató telefongyárat), és egy évig a Microsoft üzemelteti a Nokia weboldalait – ez később a finn céghez kerül vissza.

Finn kézben marad ugyanis a Nokia több fontos részlege, így a hálózati technológiákat forgalmazó Solutions and Networks, a fejlesztéssel foglalkozó Advanced Technologies, a Here navigációs alkalmazás és a telekommunikációs licencportfólió nagy része is. Az átalakítás részleteit a Financial Times szerint a cég negyedéves jelentésével egy időben, április 29-én közlik a vezetők. Korábban felmerült, hogy az Alcatel-Lucent felvásárlásával a Nokia a hálózati szegmensben erősítene, az erről szóló pletykákat azonban gyorsan cáfolták.

Egy biztos: a Nokia számára a nagy felfutást hozó, néhány éve azonban már masszívan veszteséges mobiltelefon-gyártás örökre a múlté lehet, annál is inkább, mivel kiszivárgott: Nokia helyett Microsoft Mobile néven működik tovább az üzletág. Nem kizárt ugyanakkor az sem, hogy az új cég nem csak windowsos telefonokat gyárt majd.

Erre utal az is, hogy a Nokia már jóval a felvásárlás bejelentése után, idén februárban dobta piacra első ránézésre a Windows csempés szerkezetét utánzó, ám valójában Android-alapokra épülő okostelefonjait. Az, hogy a Microsoft Mobile termékein milyen név szerepel majd, egyelőre nem tudni, az viszont sokatmondó, hogy az üzlet révén a szoftveróriás szert tett a Lumia és az alsókategóriás Asha okostelefonok márkanevére, illetve az azzal kapcsolatos szabadalmakra is. Könnyen lehet tehát, hogy hamarosan eltűnik a mobilkommunikáció első húsz évének meghatározó márkája.

A világ legnagyobb mobiltelefongyártójának a mélyrepülése 2007-ben kezdődött, amikor az Apple piacra dobta az iPhone-t. Jóllehet ez a készülék elméletben nem zavarta a főként a közepes árkategóriában forgalmazó Nokiát, az okostelefonok alaposan átrendezték a piacot. A finn cég pedig nem volt képes felvenni a versenyt sem az amerikai gyártó borsos árú termékeivel, sem a Google által fejlesztett Androiddal, amely olcsóbb árfekvésbe tartozó termékeknél is működik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.