Kevesebb mint fél év alatt, április 12-én lezárult a Best Reisen utazási iroda csődeljárása. A bíróság még tavaly október 24-i kezdő nappal rendelte el a cég csődeljárását, a vagyonfelügyelői feladatok ellátására pedig a Mátraholding Zrt-t jelölte ki. Jogilag a csődeljárás célja, hogy az adós egyezséget kössön hitelezőivel, és a csődeljárás alatt kidolgozott programmal biztosítsa a vállalkozás további működését.
A Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal által vezetett hatósági nyilvántartások szerint a Best Reisen utazási irodát egy évre, idén augusztus 18-ig tiltották el az utazásszervezői és utazásközvetítői tevékenységtől. „Különösen nagy veszteségeink keletkeztek az egyiptomi és tunéziai utazások terén, mivel 2011 januárja óta politikai válság sújtotta a két észak-afrikai desztinációt, amelyek tradicionális a legerősebb, forgalmunk többségét adó úti céljaink voltak” – indokolta tavaly nyári csődjét az iroda.
Egyiptomban mára normalizálódott a helyzet, de a Külügyminisztérium továbbra sem javasolja az utazást a Sínai-félsziget északi és középső részére. Az afrikai ország teljes területét pedig a fokozott biztonsági kockázatot rejtő térségek közé sorolja. „Az egyiptomi kormányzat 2013. november 14-én feloldotta a három hónapja hatályban lévő rendkívüli állapotot, illetve megszüntette az annak részét képező éjszakai kijárási tilalmat az ország egész területén.
A biztonsági erők láthatóan urai a helyzetnek” – fogalmaz a Konzuli Szolgálat. Emlékeztetnek: február 17-én a Sínai-félszigeten lévő Tabában egy koreai turistákat szállító autóbusz ellen követtek el robbantásos merényletet, amelynek négy halálos áldozata volt. Az utazási irodák által szervezett utak Sarm al-Seikh, Hurghada és Dahab városokba biztonságosnak tekinthetők.
Tavaly nyáron gyakorlatilag fél áron lehetett utazni, egy 8 napos út 140 ezer forint helyett 65 ezer forintba került egy háromcsillagos szállodában. Egyiptom idén sem drága, de a főszezoni árak visszakúsztak a válság előtti szintre. A Best Reisen csődje után eddig egy új szereplője lett az egyiptomi piacnak, az ETI budapesti leányvállalata 2014 elején jött létre, mely szorosan együttműködik a bécsi központtal. A cég saját hotelekkel és nílusi hajóflottával is büszkélkedhet. „Az arab tavasz előtti állapottól még messze van Egyiptom, de az orosz, német és olasz vendégek már rengeteg hotelt megtöltenek” – mondta lapunknak Molnár Judit, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége szóvivője.
A Travel Service Hurghadába és Sharm el Sheikbe indít idén nyáron charter járatokat, amelyeket főleg a Kartago Tours és az Anubis Travel igyekszik megtölteni. „Jelenleg heti egy járat repül Hurghadába, majd onnan tovább Sharm el Sheikbe. Május végétől ez heti kettőre nő.
Június közepétől pedig kettéválik a járat, és lesz önálló charter Sharmba is. Nyáron heti négy géppel tervezünk” – mondta lapunknak Füri Mihályné. A Kartago Tours vezetője hozzátette: Hurghada esetében 30-40 százalékos növekedést tapasztalnak az előfoglalások alapján, vagyis kezd visszajönni az utazók bizalma. Szerinte az árak még mindig kedvezőek, de a tavalyihoz hasonló, abszurdan olcsó utakban már nem reménykedhetnek az utasok.
Tunézia is próbálkozik
Információink szerint még sem lesznek idén nyáron charterek a horvátországi Dubrovnikba. Így továbbra az autó, busz, vonat hármas közül választhatnak majd a nyaralni vágyók. Ellenben Egyiptomon kívül a Travel Service gépei Bulgáriába, Görögországba (Corfu, Karpathos, Kefalónia, Kos, Heraklion, Rhodos, Zakinthos), Izraelbe, Spanyolországba (Mallorca, Tenerife) Törökországba és Tunéziába repülnek. Utóbbi az idei Utazás kiállítás díszvendége volt. „Tavaly 22 ezer magyar beutazás volt Tunéziába, idén pedig 25 ezer a cél. Ráadásul mindezt csak charter járatokkal érjük el” – mondta Leith ben Zakour, a Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal budapesti irodájának vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.