A kézbesítőcég konszolidált beszámolójából kiderült, hogy 2013-ban tovább csökkent a belfüldi árbevétele: 193 milliárd forintról 186 milliárd forintra. „Több mint 1,3 milliárd forint adózás utáni eredménnyel zárta a tavalyi évet a Magyar Posta Zrt. A 2012-es veszteséges évet követően a szigorú, költséghatékony gazdálkodásnak és az innovatív, új szolgáltatásokkal bővített portfóliónak köszönhetően – a klasszikus postai szolgáltatások iránti igény csökkenő trendje ellenére – 2013-at az üzleti tervet jelentős mértékben meghaladó nyereséggel zárta a Társaság” – közölte a cég.
Szarka Zsolt vezérigazgató tájékoztatása szerint, többek közt az e-kereskedelem fellendülésének köszönhetően a Magyar Posta a logisztikai termékek piacán – beleértve a csomagszállítási üzletágat – 10 százalékos növekedést könyvelt el 2012-höz képest. A liberalizált levélpiacon is megőrizte korábbi pozícióját, a tavalyi évben összesen csaknem 600 millió darab levélküldeményt kezelt. A levéltermékekből fakadó bevétele néhány százalékkal csökkent. Az ebből eredő bevételkiesés pótlására akvizíciókkal és a szolgáltatási portfólió bővítésével reagált a Társaság, például mérőóra leolvasási és közműszolgáltatók számára nyújtott ügyfélszolgálati tevékenységek ellátásába kezdett.
„A jövedelmezőségi mutatók az eszközarányos árbevétel kivételével valamennyi kategóriában javultak az eredménykategóriákban bekövetkezett növekedés következtében” – fogalmaz a vállalat. Ugyanakkor a hírlapterjesztési és a kereskedelmi bevételei is csökkentek. „A magyar postai piacon 2013-ban nem jelent meg új szolgáltató, így a Magyar Posta az év folyamán konkurens nélkül nyújthatta levelezési szolgáltatásait, ugyanakkor a közeljövőben várhatóan a határterületeken már korábban is működő vállalkozásokkal kell megmérkőzni a legjövedelmezőbb termékszegmens birtoklásáért. Az új belépők ugyanis azokat a szolgáltatásokat célozzák, melyek révén kis
költséggel nagy árbevételre tehetnek szert” – fogalmaz a cég.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.