BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több magyarnak kell internet, mint kés

Az internetet szinte minden nap használók aránya Magyarországon a legmagasabb és a magyarok tevékenykednek leginkább a közösségi portálokon – derül ki egy öt, környező országot vizsgáló felmérésből.

„A magyarországi internetezők a környékbeli országokkal összehasonlítva, több területen is az élen járnak, szívesen teszik egyszerűbbé az életüket a technológia segítségével” – közölte lapunkkal a Google szóvivője legutóbbi kutatásuk adatai alapján.

Csehországgal, Szlovákiával, Romániával és Lengyelországgal összehasonlítva az internetet szinte minden nap használók aránya Magyarországon a legmagasabb, 62 százalék. Magyarországon több fiatal használja az internetet rendszeresen, mint Csehországban, Szlovákiában, Romániában vagy Lengyelországban. Ez a 15-24 éves korosztály az internetezők 27 százalékát jelenti.

Magyarországon minden ötödik rendszeres internethasználó 50 év feletti (a 15 évnél idősebb internetezők 21 százaléka). Az idősebbek tekintetében Szlovákiában (38 százaléka) és Szlovákiában (27 százalék) használják többet az világhálót a vizsgált országok közül.

A Google lapunkkal közölte, hogy az internet ma már egyre inkább közmű, olyan eszközök és szolgáltatások gyűjtőhelye, amivel az emberek könnyebbé teszik az életüket. Szórakoznak, szerelemre találnak, új üzleteket kötnek, hétköznapi problémákat oldanak meg, és egy újabb teret adnak közösségi életükhöz.

Okostelefon
A magyar internetezők 37 százaléka nem tudja megmondani, mikor online éppen, mivel folyamatosan kapcsolódik az internethez. Az internetpenetráció a 62 százalékos arányával Magyarországon a legmagasabb a vizsgált országok közül, ez egyébként közel kétszer annyi, mint Romániában, ahol az internet elterjedtsége és elérési lehetősége mindössze 32 százalék. Az okostelefonok viszont a romániai internetezők körében a legnépszerűbbek, mivel 67 százalékuk használja mobilját a magyar internetezők 63 százalékával.

Bár Csehországban is lényegesen alacsonyabb az internetet rendszeresen használók aránya (54 százalék), mint Magyarországon, mégis a cseh internetezők közül mondták azt a legnagyobb arányban, hogy el sem tudják képzelni az életüket internet nélkül. Szinte minden második megkérdezett (47 százalék) nyilatkozott így. Magyarországon ez az arány 32 százalék, ha egy lakatlan szigetre kerülnének, a második legfontosabb dolog, amit magukkal vinnének, egy internetezésre alkalmas eszköz lenne. Az internetet csak egy jó barát tudná megelőzni, a kés és gyufa pedig csak a harmadik dolog, amire szükségük lenne.

Új technológia
A felmérés szerint Magyarországon a legnagyobb az aránya azoknak, akik elsőként kezdenek el használni egy új technológiát. Ezzel együtt azonban azok aránya, akik tőlük példát vennének, és folytatnák az innovációk elterjesztését, Magyarországon a legalacsonyabb. A magyar netezők közel fele (47 százaléka) vélekedik úgy, hogy az olyan innovatív kommunikációs megoldások, mint amikor egy eszközzel, tárggyal kell „beszélniük” hasznosak, vagy hasznosak lehetnek számukra és szívesen kipróbálnák őket. Az innovatív megoldásokhoz a romániai netezők után még jobban vonzódnak a magyarokhoz képest is, arányuk 60 százalék.

Közzöségi portálok
Leginkább a magyarok tevékenykednek a közösséginek nevezett portálokon, itt a legnagyobb azok aránya, akik az internetet arra használják, hogy közösségi oldalakat látogassanak (79 százalék) míg a legalacsonyabb Csehországban (63 százalék). A 15 éven felüli internetezők legnagyobb arányban Magyarországon nyilatkoztak úgy, hogy közösségi oldalak látogatására használják az internetet. A legaktívabban Romániában hoznak létre és osztanak meg saját tartalmakat a neten, őket a lengyelek, majd a magyarok követik.

A magyarországi internetezők a közösségi oldalakat leginkább arra használják, hogy barátaikkal, ismerőseikkel beszélgessenek, tájékozódjanak barátaik posztjaiból, fényképeket osszanak meg és mások posztjaira reagáljanak. Kevesebb, mint az internetezők fele (46 százaléka) használja csak arra ezeket az oldalakat, hogy legalább néha magánéletükről is megosszanak valamit.

Kommentálás
Az online megjelenő hírekre, cikkekre leginkább a lengyel internetezők reagálnak szívesen, minden harmadik kommentál megjelenő híreket, cikkeket. A magyar netezők körében ez az arány 26 százalék. A legkevésbé a csehek aktívak ilyen téren, a cseh netezőknek csak 12 százaléka kommentál híreket, cikkeket.

A szlovák internetezők használják a leginkább a főzős videókat, minden második közülük nyilatkozott úgy, hogy legalább időnként a YouTube-hoz fordulnak, ha el szeretnének készíteni egy ételt. Az oktató jellegű videók leginkább a magyarokat érdeklik, két harmaduk mondta azt, hogy már tanultak valamit YouTube videók segítségével.

Társkeresés a neten
A vizsgált országokkal összehasonlítva a magyar internetezők keresik a legszívesebben az interneten a szerelmet, 30 százalékuk gondolja úgy, hogy jó ötlet a neten ismerkedni. Ez mintegy 10 százalékkal több mint a többi vizsgált országban. A legsikeresebb online társat keresők Romániában vannak, közülük vannak még ma is a legtöbben (13 százalék) együtt partnerükkel, akivel a neten ismerkedtek meg. Magyarországon ez az arány 11 százalék.

A magyar nők jó eséllyel indulnak a netes társkeresésben: míg a férfiak 34 százaléka szerint jó ötlet a neten ismerkedni, addig a nők esetében ez az arány csak 26 százalék. A magyarok közül  szinte minden negyedik (23 százalék) megkérdezett nyilatkozott úgy, hogy azzal, akivel online találkozott, hosszabb-rövidebb időt együtt, kapcsolatban töltött.


Az internetet naponta használók aránya
Magyarország 62 %
Szlovákia 61 %
Csehország 54 %
Lengyelország 47 %
Románia 32 %

„Nem tudom elképzelni az életemet internet nélkül”
Csehország 47 %
Lengyelország 41 %
Románia 40 %
Szlovákia 39 %
Magyarország 32 %

Mennyire alkalmas az internet az ismerkedésre és romantikus kapcsolat elkezdésére?
Magyarország 30 %
Románia 21 %
Csehország 21 %
Lengyelország 20 %
Szlovákia 18 %
Forrás: Google

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.