A BKV által kidolgozott és a közgyűlés hétfői ülésén tárgyalt eredeti előterjesztés szerint a cég 56 szóló, 86 csuklós és 10 elektromos üzemű szóló buszt állított volna forgalomba tartós bérlet formájában, ám a javaslatot először elutasította a testület. Ezután újra a képviselők elé került a javaslat, de már csupán 75 jármű forgalomba állításáról szólt, azzal a kitétellel, hogy legalább 5 busznak elektromos meghajtásúnak kell lennie. Erre már 18 igen szavazattal, 6 tartózkodás mellett rábólintott a testület.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója az ülésen azt mondta: ez a megoldás úgy tenné lehetővé a modern járművek forgalomba állítását, hogy nem növekedne a cég adósságállománya, hanem tovább csökkenne. Hozzátette: a koncepció szerint a közbeszerzés eredménye visszakerülne a közgyűlés elé, és ha az a feltételeket nem tartja megfelelőnek, akkor a szerződés kilencven napon belül költségmentesen felmondható.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetője ugyancsak azt hangsúlyozta, hogy a megoldást a BKV magas adósságállománya teszi szükségessé. A közlekedési társaság ugyanis 2003 és 2009 között 78 milliárd forint adósságot halmozott fel, ezért már nem jutna bankkölcsönhöz új buszok beszerzésére. Ugyanakkor egy, a BKV-val kötött szolgáltatási szerződés elegendő garanciát jelent a bérbeadóknak arra, hogy a pénzintézetek megfinanszírozzák a buszbeszerzéseket.
Hozzátette: a fővárosi önkormányzat korábban úgy döntött, hogy a buszközlekedés legalább harmadát a BKV-nak kell biztosítania, ez az arány pedig ily módon tartható fenn.
A testület arról is döntött, hogy a BKK 54,6 millió forintból 54 új várakozóhellyel bővíti a margitszigeti északi parkoló kapacitását a meglévő zöldterületek megóvása mellett, valamint 190 millió forintból ügyfélközpontot alakít ki a cég a Határ úton egy épület felújításával.
Tüttő Kata szocialista képviselő mindkét beruházás költségét kifogásolta. Úgy fogalmazott: nem éri fel ésszel, hogy miért kerül 83 négyzetméter felújítása egy budai luxuslakás árába, illetve egymillió forintba egy parkoló, amikor nem építenek semmit.
Vitézy Dávid azt válaszolta, hogy a Határ úti beruházás gyakorlatilag egy épület újjáépítését, teljes berendezését és a villamosok biztosítóberendezéseinek felújítását is tartalmazza. A Margitszigeti fejlesztés pedig közműkiváltást, valamint parképítést is jelent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.