Hamarosan lejár az a két éves türelmi idő, amit az Európai Bizottság adott a vízmelegítők és melegvíz-tároló tartályok gyártóinak, hogy a jogszabályváltozásnak megfelelő címkével lássák el termékeiket, és, csökkentsék a nagy eladási volument jelentő termékeik fogyasztását. A jogszabályváltozásnak megfelelő energiacímke használatára 2015 szeptemberétől fokozatos szigorítással 2019-ig kell átállni.
Magyarországon a módosítás – így az innovációs kényszer – többek között a Hajdu társaságot is érinti. Mint összeállításában rámutat, ma még nagy a szórás az azonos funkciójú termékek között abból a szempontból, hogy milyen hatékonyan melegítik a vizet, mekkora a hangteljesítményük vagy az állási veszteségük. Várható, hogy a jogi kényszer és a folyamatos korlátozás miatt néhány gyártó már jövőre kénytelen lesz kivonni energiapazarló termékét a piacról.
A Hajdu úgy érzi, hogy mindez a termékeit nem érinti, mert nála egyébként is folyamatos a termékfejlesztés. Felhívja viszont a figyelmet, hogy a vállalatok eltérő ütemű innovációja és az élesedő verseny olyan mértékben fogja átalakítani a piaci részesedéseket, amilyen mértékben kiesnek egyes termékek a piacról, illetve, amilyen ár-értékaránynak adnak elsőbbséget a végfogyasztók. Utóbbiak közül azok takarítják majd meg a legtöbb pénzt, akik megismerik az új jelzési rendszer értelmezését, és az energiahatékonyabb termékeket választják.
Új építésű ingatlanok, vállalkozások esetén a tudatos fogyasztó úgy tudja csökkenti a környezeti terhelést, hogy egyszerre képes megoldani az ingatlan melegvíz ellátását, fűtését, és akár a hűtési rendszerét is. Az új melegvíz és fűtőrendszerek jelzései a piktogramok, melyek bárki számára ugyanazt jelentik.
Három alapvető jelzést érdemes a fogyasztónak értékelnie: az egyik a vízmelegítési energiahatékonysági osztályba történő besorolást. A második a berendezés éves áramfogyasztása. Könnyen kiszámolható, hogy mekkora a drágább, de energiahatékonyabb vízmelegítő átlagos megtérülése. Két termék között például éves 250 kilowattórás eltérés mai egységáron tízezer forint megtakarítást hoz. A harmadik az energiaszolgáltatási képesség. A vízmelegítők mérete, fűtőteljesítménye és felfűtési hőfoka alapján az energiacímkén új, a ruhaiparból ismert S, M, L, X, XXL besorolással találkozhatunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.