A március 31-én zárult üzleti évében egymilliárd forintot meghaladó árbevételt ért el az OKI Systems Magyarország Kft., ez 42 százalékos növekedést jelent az előző üzleti évhez képest – mondta el Tamás Loránd, a társaság regionális pénzügyi igazgatója a cég mai sajtótájékoztatóján. A siker okai között a fehér toneres készülékek bevezetését, valamint a színes nyomtatók és a kellékanyagok eladásainak növelését említette Tamás Loránd. Ez utóbbi területen több mint 50 százalékos fejlődést ért el az OKI. A vállalat javított eredményességén is az elmúlt üzleti évben, a regionális pénzügyi igazgató közlése szerint többszörösére nőtt a nyereség.
A hazai nyomtatópiac az előző évek mélyrepülése után javuló tendenciákat mutat. Bár az elmúlt évben is csökkent az itthon eladott nyomtatók száma, azonban a visszaesés mindössze 3,5 százalékos volt, 227,3 ezer készüléket értékesítettek. A gyártók bevétele ugyanakkor számottevő mértékben, 17 százalékkal, 74 millió dollárra nőtt az IDC adatai szerint. Ennek hátterében elsősorban az áll, hogy a visszaesés főként a lakossági szegmenst, vagyis az egyéni fogyasztóknak szánt gépeket érintette. A piaci változások egyértelműen a lézer és LED nyomtatóknak kedveznek a tintasugarassal szemben, hiszen az előbbi készülékek eladásai közel 20 százalékkal növekedtek.
Az OKI által eladott készülékek darabszáma a piaci trendekhez hasonlóan enyhén csökkent, ugyanakkor a színes nyomtatókból a csökkenő tendencia mellett is többet értékesített a cég. A színes A3-as nyomtatók piacán az élre került az OKI Magyarország az eladott darabszámok alapján, a színes A4-es nyomtatók piacán pedig a harmadik helyet foglalta el. Az árbevétel terén a vállalat egy kivételével minden szegmensben növelte részesedését 2013-ban.
A cég a 2014-es pénzügyi évben továbbra is nagy hangsúlyt fektet a színes multifunkciós készülékekre, valamint a grafikai nyomtatókra, köztük az öttoneres és fehér toneres készülékekre. Szintén fontos terület marad a kellékanyagok értékesítése, hiszen továbbra is ebből származik a vállalat árbevételének legnagyobb része, emellett a nyomtatási szolgáltatások terén is újítások várhatók. A mostani üzleti évre 10-15 százalék közötti árbevétel növekedéssel számolnak a vállalatnál Tamás Loránd elmondása szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.