A Google nyeresége az idei második negyedévben 3,42 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi második negyedéves 3,23 milliárd dollárról. A részvényenkénti nyeresége 4,77 dollárról 4,99 dollárra emelkedett.
A Google saját honlapjain szereplő hirdetésekből befolyó bevétele 23 százalékkal, a más honlapokon megjelenő Google hirdetések bevétele 7 százalékkal, míg a teljes reklámbevétel 19 százalékkal nőtt.
Az eMarketer piackutató cég szerint 2014-ben világszinten az internetes hirdetésre fordított pénz harmada a Google-hoz kerül. Ezzel a cég messze megelőzi a Facebook közösségi oldalt, amely a 140 milliárd dolláros online hirdetőpiac második legnagyobb szereplője a maga 8 százalékával.
Kevésbé egyértelmű a Google előnye a mobileszközökre szánt hirdetések piacán, ahol a Facebook és a Twitter is gyorsabban növekszik. A pontos arányokat nehéz megmondani, mert a Google nem közöl asztali számítógépekre és mobileszközökre lebontott reklámbevételi adatokat.
A mobileszközök elterjedése átformálja az online hirdetőpiacot. A hirdetők kevesebbet fizetnek a mobileszközökön futó reklámokért, ezért hiába kaptak 25 százalékkal több kattintást a Google oldalán levő reklámok, kattintásonként a Google 6 százalékkal kevesebb pénzt szerzett, mint tavaly.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.