Szembement két vonat Dunakeszinél, pár méterre álltak meg egymástól, ezt az Index egyik olvasója képekkel is alátámasztotta. Beszámolójában így ír az esetről: " Páromék Vácról 14:27-es zónázóval indultak Pestre, Dunakeszinél a vonat valószínűleg váltóhiba miatt először majdnem kisiklott a sínről, majd alig 10 méterre állt meg a vágányon várakozó másik vonat előtt. Nagyon kevesen múlott, hogy nem lett tragédia."
Az Index keresésére a MÁV eddig még nem reagált. Azonban December elején ugyanezen, a Budapest–Vác–Szob-vasútvonalon történt hasonló, akkor alig 300 méterre állt meg egymástól az Avala nemzetközi gyorsvonat és a Szobra közlekedő személyvonat.
Akkor emberi mulasztásnak tudták be az esetet, ami úgy történhetett, hogy vélhetően a váci vasútállomás átépítése miatt a vonatot nem tudták jelzőberendezéssel elindítani (ez garantálná, hogy nem indul el egymással szemben két vonat), hanem a továbbhaladást tiltó, vörös fénnyel világító jelző mellett „szabad az elhaladás” kézijelzéssel hagyhatta el az állomást.
Tavaly augusztusban kezdődött el a váci vasútállomás teljes átépítése, az átalakítási munkák miatt hónapokig teljesen kiszámíthatatlanná vált a közlekedés a vonalon. A vonatok csak egy vágányon közlekedtek, több helyen vonatpótló buszokat állítottak be, de többször leszakadt a felsővezeték, vagy elromlott a biztosítóberendezés is - írja az Index.
A MÁV azzal indokolta akkor a fennakadásokat, hogy „a korszerűsítéssel járó, megváltozott technikai körülmények időnként megterhelik a régi, felújításra váró vasúti berendezéseket, és azok műszaki meghibásodását okozhatják”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.