A német prémium márkák számára nagy eredményeket hozott a brit autópiac első féléves szárnyalása. Miközben az Egyesült Királyságban gazdára talált 1,29 millió autó 11 százalékkal több a tavalyi első féléves darabszámnál, az Audi, a BMW és a Mercedes 14-17 százalékos forgalombővülést ért el. Ugyanakkor a júniusban valamint az első fél évben egyaránt Nagy Britannia mögé szorult a harmadik helyre Franciaország, amely sokáig a német után a második legnagyobb autópiac volt Európában.
Amint az Automotive News megállapítja, akárcsak földrészünk más országaiban, a három német prémiumgyártó agresszív modellpolitákája révén komoly szeletet hasít ki a kompakt autók szegmenséből, amelyet eddig a tömegmárkák uraltak. Így például a Ford és a Vauxhall (a General Motorshoz tartozó Opel brit ikertestvére) is megérezte ezt a tendenciát.
A Ford a második negyedévben 14 millió dolláros profitot ét el Európában, ami óriási előrelépés az elmúlt év azonos időszakában elszenvedett 320 millió dolláros veszteséghez képest. A cég a költségcsökkentésnek valamint az árfolyamok előnyös változásának tulajdonítja az eredményt.
Bob Shanks, a Ford pénzügyi igazgatója úgy fogalmazott, hogy a márka második negyedéves európai profitja jó eredménynek számít és a "kis haszon is haszon". A számok pedig azt mutatják, hogy működik a cég átalakítási terve. A Ford utoljára 2011 áprilisa és júniusa között jelentett pozitív negyedévet, akkor 176 millió dolláros adózás előtti haszonról számoltak be. A mostani negyedéves eredményt két egyszeri kiadási tétel is lehúzta Európában. A vállalat 152 millió dollárt könyvelt el a belgiumi Genkben található üzem bezárásának költségeire, emellett 329 millió dollárt írtak le az oroszországi Ford-Sollers vegyes vállalatban történt értékvesztés kapcsán. A pénzügyi igazgató ezzel kapcsolatban leszögezte: a leírás nem jelenti azt, hogy a Ford változtatna oroszországi elkötelezettségén. "A leírásnak semmi köze az orosz piaci jelenlétünkhöz. Oroszország potenciálisan a legnagyobb piac Európában, ahol továbbra is jelen kívánunk lenni, több bemutatót is tervezünk az országban" – mondta Bob Shanks.
Amíg a Ford három év óta az első nyereséges európai negyedévét ünnepli, a General Motors 305 millió dolláros veszteségről számolt be, jóllehet a tavalyi második negyedévben még csak 114 millió dollárra rúgott a márka vesztesége földrészünkön. Chuck Stevens pénzügyi igazgató szerint a veszteség megugrása összefüggésben van a bochumi Opel gyár bezárásával. Másrészt a detroiti anyacég csupán a második negyedévben több mint 20 millió kocsit hívott vissza és ez 1,2 milliárd dollárba került az a sok visszahívási akció, amelyekre rákényszerült a világ legnagyobb, ugyanakkor megtépázott hírnevű autógyártója.
A Daimler AG júliusban az egy évvel korábbihoz képest globálisan 11 százalékkal, 130 ezerre növelte a Mercedes-Benz márkájú autók eladását – közölte az MTI. Az év eleje óta az eladások 13 százalékkal, 913 ezerre nőttek. Európában 7,6 százalékkal több, 58 ezer Mercedes-Benz márkájú autót adott el a Daimler júliusban, belföldi piacán, Németországban azonban 0,3 százalékkal kevesebbet, 22 ezer autót. Az eladások európai növekedése elsősorban a spanyol és a francia piacon az új kompakt modellek iránt jelentősen megemelkedett keresletre támaszkodott. Az Egyesült Államokban az eladások 15 százalékkal 27 ezerre emelkedtek.
A Daimler AG júliusban az egy évvel korábbihoz képest globálisan 11 százalékkal, 130 ezerre növelte a Mercedes-Benz márkájú autók eladását – közölte az MTI. Az év eleje óta az eladások 13 százalékkal, 913 ezerre nőttek. Európában 7,6 százalékkal több, 58 ezer Mercedes-Benz márkájú autót adott el a Daimler júliusban, belföldi piacán, Németországban azonban 0,3 százalékkal kevesebbet, 22 ezer autót. Az eladások európai növekedése elsősorban a spanyol és a francia piacon az új kompakt modellek iránt jelentősen megemelkedett keresletre támaszkodott. Az Egyesült Államokban az eladások 15 százalékkal 27 ezerre emelkedtek. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.