A Népszabadság mai számában írt arról, hogy lefújták az M0-ás régi pályájának felújítását az M6-os autópálya és az 51-es főút között, mivel elfogyott a pénz a 2007-2013-as időszak Közlekedési Operatív Programban erre a célra. A lap szerint a 30-35 milliárd forintos beruházásról azonban a döntéshozók nem mondtak le, a 2014-2020-as időszakban várható a szakasz felújítása.
Az NFM tájékoztatása szerint az M0-ás autópálya- rekonstrukció kivitelezési közbeszerzésének megindításához szükséges feltételek az idén nyáron megteremtődtek, a 2007-2013-as Közlekedés Operatív Program (KözOP) gyorsforgalmi utak fejlesztését fedező prioritás támogatási kerete azonban kimerülni látszik.
A szaktárca közölte: az M0-ás projekt szakaszolása - azaz finanszírozás megosztása a KözOP és a és az IKOP között - rendkívül kockázatos lett volna, így a felújítás költségeit célszerű tisztán az IKOP forrásaiból fedezni, a közbeszerzést a lehető legkorábban újraindítani.
Bár az IKOP brüsszeli jóváhagyásra vár, de mivel a teljes M0-ás autópálya a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) része, ezért a kapcsolódó közúti korszerűsítési projekt akadálytalan támogatása valószínűsíthető - írta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.