BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Így választanak autót a magyarok

Az AAA AUTO Csoport idén áprilistól – amikor megkezdte magyarországi működését – augusztus végéig 1,170 járművet értékesített fóti telephelyén. Az első hónapok összesített adatai alapján az AAA AUTO által értékesített legnépszerűbb használtautó-márkák az Opel, a Ford és a Suzuki voltak. Az idén április óta értékesített autók 14 százaléka Opel, 12 százaléka Ford, és 11 százaléka Suzuki márkájú volt.

Az eladott használt autók színét illetően a magyar vásárlók körében a legnépszerűbb a szürke, az idáig értékesített autók 30 százaléka ilyen színű volt, a második legkedveltebb szín a kék (16 százalék), míg a fekete (15 százalékkal) a harmadik helyen végzett. Ez megfelel az új gépjárművek piacán tapasztalt jelenlegi trendnek, ahol szintén a szürke a legkedveltebb, aminek feltehetően az az oka, hogy a szürke szín nagyon hasonlít az ezüsthöz.

Az AAA AUTO magyar vevőinek döntő többsége jobban szereti a kézi, mint az automataváltós gépkocsikat: az eladott autók mintegy 93 százaléka manuális váltóval rendelkezik. Az is kiderült, hogy a vásárlók inkább benzines autót választanak: a vevők kétharmada benzines autót keres, dízelest csupán a vásárlók egyharmada választ.

"Ami a használt autók vételi és eladási árát illeti, az AAA AUTO fóti telephelyén a vevők többsége 800 ezer és egymillió forint közötti áron vásárol autót, míg a telephelyen eddig megfordult használt autók átlagára 1,674,821 forint volt. A drágább, kétmillió forint feletti áron kínált autók is népszerűek, a telephelyen értékesített autók 25 százaléka ebbe a kategóriába sorolható, köszönhetően az alacsony – 50 ezer km alatti – futásteljesítményüknek. A magyarországi használtautó-vásárlók 37 százaléka leginkább a 100-150 ezer kilométert megtett autókat keresi" - mondta Karolína Topolová, az AAA AUTO vezérigazgatója.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.