A halfogyasztási szokásainkról készített felmérés szerint a magyarok 66 százaléka hipermarketben vásárol halat, a legfontosabb szempont pedig nem az ár, hanem a megbízható forrás és a frissesség. A vásárlók nagy többsége fagyasztott halárut vásárol friss helyett.
Az ismert halfajok közül a legtöbben a pontyot kóstolták már (89,9 százalék), ezt követik a tengeri halak (88,6 százalék), majd a keszegfélék (72,0 százalék), a kárász (70,5 százalék), illetve a busa (67,9 százalék). A felmérés arra is rávilágított, hogy a halfajok közti népszerűségi versenyt egyértelműen a ponty vezeti, a törpeharcsát, a keszeget és a süllőt kevésbé ismerjük. „Nem született meglepő eredmény a kedvenc halételekkel kapcsolatban: a halászlé a favorit, ezt követi a sült hal paprikás lisztben vagy rántva, de a grillezett hal és a halsaláta is egyre gyakrabban kerül a családok tányérjára” - mondta el a felmérést végző TrendInspiráció Műhely ügyvezető igazgatója, Törőcsik Mária.
Az is kiderült, hogy a magyar halvásárlók 66 százaléka hiper- vagy szupermarketben veszi azt meg, de minden harmadik ember fogyasztja a saját maga, ismerőse vagy családtagja által fogott halat is. A megkérdezettek 24 százaléka piacon is vásárol, míg 22 százalék úgy nyilatkozott, hogy horgásztól, halásztól jut hozzá az ízletes alapanyaghoz. „Érdekesség, hogy a hipermarketekben főleg a 18-39 éves, legalább átlagos jövedelemmel rendelkező férfiak vásárolják a halat, míg a piac látogatói közt többségben vannak a fővárosi harmincasok és ötvenesek” – árulta el Törőcsik Mária, aki hozzátette: a többség fagyasztott halárut vásárol friss helyett.
A vásárlók legfontosabb szempontja halvásárlásnál, hogy az áru megbízható forrásból származzon, emellett nagy jelentősége van a frissességnek is. Kevesebb magyart érdekel, hogy a kosarába kerülő hal magyar-e vagy tengeri. „A hal nálunk inkább hagyományos, mintsem modern ételnek számít. Magyarországon fejenként mindössze 4 kilogramm az éves halfogyasztás, ezzel jócskán lemaradunk Európa többi országától, így nem kérdés, miért fontos ösztönözni, hogy minél több halat együnk.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.