BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Négymillióan választották eddig a Suzuki Swiftet

A Suzuki Motor Corporation augusztusban eladta Swift modelljéből a négymilliomodik darabot, miután kilenc éve és kilenc hónapja a Swiftet világstratégiai modellként alakították át - közölte a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.

Ruska Viktória tájékoztatása szerint a gyártó a modellel élményszerűen vezethető kocsik létrehozását célozta. Az autót 2004 novemberében vezették be Japánban, a következő években Magyarországon, Indiában, Kínában és Malajziában is megindult a termelés és az értékesítés.

A Swift 2010-ben teljeskörűen megújult, majd 2012 márciusában Thaiföld, 2014 januárjában Vietnam is csatlakozott a gyártó országok sorához. Bevezetése óta a Swift értékesítése folyamatosan nőtt, különösen Indiában a gazdasági növekedés és a piac bővülése miatt. A négymillió eladott Swiftnek hozzávetőleg a fele talált gazdára Indiában, 19 százaléka Európában, 11 százaléka Japánban.

A Swift számos díjat nyert Japánban és másutt a nagyvilágban. Pillanatnyilag nyolc országban gyártják és több mint 140-ben vásárolják világszerte. A Suzuki Motor Corporation egyedüli termelő leányvállalataként a kontinensen a Magyar Suzuki látja el a teljes európai piacot az Esztergomban gyártott gépjárművekkel. Exporttevékenysége során a vállalat nem csupán az európai piacot látja el gépjárművekkel, de szállít Japánba, Oroszországba, Ukrajnába és néhány közel-keleti, illetve észak-afrikai országba - például Izraelbe vagy Marokkóba - is.

A Suzuki Motor Corporation 2013-ban 2,85 millió darab autót gyártott, ennek 65 százalékát Japánon kívüli gyártóhelyen. Emellett 2,7 millió darab motort készítettek, 91 százalékát a székhely országán kívül. A konszern tavaly 48 országba exportált járműveket, 2015-re a tervek szerint 100 fölé növelik a célországok számát.

MTI-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.