„Jóllehet a kiskereskedelem stagnálását tapasztaltuk az elmúlt három évben, az idei a harmadik év, amikor az ágazat átlagát messze meghaladta az árbevétel növekedésünk” – jelentette ki Flórián László, a Rossmann Magyarország Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója, hozzátéve, hogy amíg tavaly 8,9 százalékkal 47,5 milliárd forintra emelkedett a bolthálózat bruttó forgalma, addig idén nyolc százalékos bővülés révén 51,3 milliárdos bruttó árbevételt várnak. Ami a nettó árbevételt illeti, az 39,6 milliárdról 43,2 milliárd forintra emelkedett tavaly, de ami különösen fontos a vállalat életében, hogy csaknem megháromszorozódott az adózott eredmény, így az 1993-ban alapított cég rekordévet zárt.
A sikerhez hozzájárult többek között a webshop fejlesztése is, amely országosan több mint 6000-féle terméket szállít házhoz két munkanapon belül. A 12 ezer forintos értékhatár fölött a kiszállítást ingyenesen végző webáruház népszerűségét látva a vállalat a kínálat bővítését tervezi és azt, hogy az internetes áruházat az üllői logisztikai központ fogja kiszolgálni.
A Rossmann hálózat ugyanakkor évek óta nemigen bővül, hiszen három éve 179, tavaly pedig 180 egysége volt, viszont minőségi cseréket folyamatosan végeztek. Az elmúlt évben a vállalat több mint 500 millió forintot fordított boltfelújításra. Ugyanakkor tavaly négy új boltot nyitott vidéken, kettőt a fővárosban, viszont hetet bezárt.
„A decemberi 180 után az idei évet 183 üzlettel fogjuk zárni, de idén is nagy hangsúly került a minőségi expanzióra. Nyolc kisméretű boltot sikerült teljesen felújítani, illetve átköltöztetni jobb helyre, így ezekben a boltokban a vásárlók jóval nagyobb választékkal találkozhatnak. A megújult boltok forgalma átlagosan ötödével emelkedett” – mondta Flórián László. A vállalat honlapján az olvasható, hogy a társaság szívesen fogad 350-450 négyzetméteres ingatlanokra vonatkozó ajánlatokat a nagyobb városokban és a legalább 15 ezres vonzásterületű településeken történő üzletnyitások érdekében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.