A vártnál gyengébb negyedévet zárt a Google, az előzetes elemzői várakozásoktól mind az árbevétel, mind az üzemi eredmény elmaradt. A társaság 16,52 milliárd dolláros forgalomról számolt be a július-szeptemberi időszakra vonatkozóan, ez 20 százalékkal volt több, mint 2013. harmadik negyedévében, ugyanakkor minimális mértékben kisebb volt, mint amennyire számítani lehetett.
A vállalat üzemi eredménye az egy évvel ezelőtti 3,76 milliárd dollárról 3,72 milliárdra esett vissza. Bár ez a csökkenés kicsi, figyelemreméltó, hogy míg tavaly az üzemi eredmény elérte a bevétel 27 százalékát, addig idén a harmadik negyedévben már csak 23 százaléka volt. Az adózott eredménynél már látványosabb volt a visszaesés, a 2013. július-szeptemberi 2,97 milliárd dollárról 2,81 milliárd dollárra csökkent. A vártnál gyengébb adatok hatására a zárást követő kereskedés során kis mértékben csökkent a cég papírjainak értéke.
A Google a digitális hirdetési piac legnagyobb szereplője, az Egyesült Államokban például 38 százalékos a részesedése, míg a második Facebooké 9,7 százalék az eMarketer adatai szerint. Azonban a mobileszközök térhódítása komoly kihívást jelent a vállalat számára, hiszen a hirdetők is egyre nagyobb figyelmet fordítanak erre a platformra, és ezt a trendet egyelőre nem tudta még követni.
A vállalat bevételeinek közel 90 százaléka a harmadik negyedévben a saját oldalain, illetve a partner site-okon elhelyezett hirdetésekből származott. A cég jelentése szerint az egyéb bevételek értéke 1,84 milliárd dollár volt, ami a teljes forgalom 11 százalékát jelenti. A társaság részéről azonban egyértelműen érezhető a törekvés, hogy csökkentse függését a hirdetési piactól, így a jövőben várhatóan bővül majd az egyéb bevételek részesedése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.