A napokban költözött új, a korábbinál lényegesen nagyobb alapterületű helyszínre az Extreme Digital Zrt. raktárközpontja – tudtuk meg Várkonyi Balázstól, a társaság vezérigazgatójától. A cégnél jelentős felfutást várnak idén karácsonykor is az online értékesítésben, részben ez indokolta a váltást. Az év végi rohamra készülve a társaság jelentősen, mintegy 30 százalékkal növeli a raktári dolgozók számát is, már megkezdték az alkalmi munkások toborzását. Várkonyi Balázs közlése szerint plusz erőforrásokra lesz szükség a hagyományos üzletekben és az ügyfélszolgálaton is. Az Extreme Digital online forgalma szeptemberig 40 százalékkal haladta meg a tavalyit és a cégvezető elmondása alapján ez tartható lesz az év hátralévő részében is. A társaság a karácsonyra készülve újabb két, jelentős raktárkészlettel ellátott átvételi pontot nyit Budapesten, így az ilyen helyszínek száma hétre nő a fővárosban.
Nagy meglepetésekre nem számít a slágertermékek kapcsán Várkonyi Balázs, a mobiltelefonok iránt lehet a legnagyobb kereslet, a második legnépszerűbb termékkategória várhatóan a szórakoztató elektronika lesz, míg a harmadik a háztartási kisgépeké. A társaság nem csak itthon erősít az év végén, de a nemzetközi terjeszkedést is folytatja, októberben indítják el a szlovén és a bolgár webáruházukat. Az idei év egyébként nem csak a vállaltnál, de a teljes hazai e-kereskedelmi piacon komoly felfutást hoz Várkonyi Balázs szerint. A karácsony azért is fontos a netes boltok számára, mert ebben az időszakban válnak sokan online vásárlóvá, kényelmi vagy egyéb okok miatt ilyenkor rendelik meg az első termékeket a világhálón – tette hozz az Extreme Digital vezetője.
Új telephelyen várja a karácsonyi rohamot a Játéknet.hu Webáruház, a társaság augusztusban költözött olyan helyszínre, ahol rendelkezésre áll a szükséges raktárkapacitás a megnövekvő igények kiszolgálására – közölte érdeklődésünkre Bognár Ákos, a vállalat egyik alapítója és vezetője. Az ünnepi időszakban akár az átlagos tízszeresére, 4000-5000-re is nőhet a naponta összeállított csomagok száma a társaságnál – tette hozzá a cégvezető. A létszám ha nem is ilyen mértékben, de szintén ugrásszerűen nő, míg az év többi részében 12-15 ember dolgozik a raktárban, addig a november-decemberi időszakban 70-80.
Bognár Ákos közlése alapján várhatóan novemberben már kezd nőni a forgalom, azonban az igazi felfutás december elejétől várható. Ez egyébként évek óta megfigyelhető tendencia, ami valószínűleg összefüggésben van azzal, hogy mikor kapják meg a vásárlók a fizetésüket, illetve az akciók reményében igyekeznek a lehető legtovább várni az ajándékok beszerzésével. A Játéknet.hu-nál az idén 1,8 milliárd forintot meghaladó forgalommal számolnak, ami 25-30 százalékos növekedést jelentene a múlt évhez képest.
Szeptember végéig a tavalyihoz képest mintegy 60 százalékkal nőtt a Tchibo online áruházának forgalma – mondta el Németh Norbert, a társaság e-kereskedelmi üzletágának vezetője. A cégnél már októbertől olyan termékekkel bővül az online üzlet kínálata, amelyek karácsonyi ajándékokként is vásárolhatók. A szakember közlése szerint a webáruház felülete is tükrözi majd az ünnepi készülődést, ez a változás egyébként az előfutára lesz az oldal teljes megújításának, amit jövőre valósítanak meg majd. Emellett egy külön karácsonyi termékajánló rovatot is létrehoznak, a meglévő kategóriák mellett szezonális termékek is megjelennek a kínálatban. Az év vége kiemelten fontos a Tchibo webáruházban is, az eddigi tapasztalatok alapján a forgalom 40 százalékát adja ez az időszak.
A társaság egyébként nem csak a neten erősít az ünnepre készülve, Németh Norbert szerint két új offline boltot nyitnak, az egyiket november hetedikén Kecskeméten, a másikat pedig december elején Debrecenben. Így összesen 10 hagyományos üzletük lesz Magyarországon, amelyek közül 6 a fővárosban, négy pedig vidéken található. A főként kávéiról ismert cég forgalmában egyébként egyre meghatározóbb szerepet játszik az egyéb termékek forgalma, az online áruház és a non-food üzletág az éves forgalom mintegy 30 százalékát adja.
Optimizmusra adhat okot a webáruházak működtetői számára, hogy az eNET felmérése szerint az idén már 3,4 millióan vásároltak a világhálón keresztül, ez az összes hazai internetező 72 százaléka. A kutatócég felmérése alapján online vásárlásnál legtöbben – a megkérdezettek 63 százaléka - az asztali számítógépet használja, de 50 százalék alkalmaz laptopot is erre a célra. Egyelőre még alacsony a mobillal vásárlók aránya, mindössze 10 százalék, de komoly növekedési lehetőség van ezen a területen csakúgy, mint a táblagépeknél, ezeket az eszközöket a fogyasztók mindössze 4 százaléka veti be, ha rendelni akar valamint az interneten.
Jelentős lemaradás
Bár folyamatosan fejlődik az e-kereskedelem Magyarországon, globális összevetésben korántsincs jó helyzetben. A Mastercard és a The Fletcher School at Tufts University által közzétett tanulmányban megvizsgált 50 ország közül mindössze a 44. pozíciót szereztük meg, igaz a felmérés nem csak a webes vásárlásra, de az internethasználatra is kiterjedt. A rangsor készítői szerint az internetet használók aránya 72,6 százalék, míg az okostelefonos tábor a teljes lakosság 34,4 százalékára tehető. Az e-kereskedelem részesedése a teljes kiskereskedelmi forgalomból 3 százalék. A listán egyébként Szingapúr végzett az első helyen Svédország és Hong Kong előtt. Magyarország a közzétett rangsorban mindössze hat országot tudott megelőzni, többek között Egyiptomot és Kenyát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.