A Suzuki Vitara a legjobb példa arra, hogyan változik az autós világ. Az első generáció 1988-as megjelenésekor az volt a nagy szám, hogy mennyire személyautós körítést kapott az amúgy alvázas terepjáró. A legújabb modellnél meg a vonalvezetés szögletesítésével próbálják elhitetni a személyautóról, hogy ez egy igazi terepjáró.
A valóságban egy SUV divatautóról van szó, amellyel nem csak azokat az ügyfeleket próbálja megszólítani a gyár, akik szabadidő-autós megjelenésre vágynak, de azokat is, akik mindennél többre értékelik az egyedi megjelenést. Először is élénk színeket találunk a palettán, narancs, türkiz, elefántcsont, lehet még eltérő színű tetőt kérni, van króm- és SUV megjelenési csomag, ezen felül fehér vagy fekete színben kérhető a hűtőrács és a lökhárító díszléc.
Az utastérben a műszerfal betétje, a szellőzőnyílások karimája választható fekete, türkiz, narancs vagy fehér színben, ezen felül a központi analóg óra rendelhető Kanji vagy Karbon hátlappal. Új még a 7 colos képátlójú érintőképernyővel rendelkező fejegység, amely 3D-s navigációs kijelzőt és okostelefonos csatlakoztatást is kínál. Az SX4 S-Crossban bemutatott hatalmas méretű, nyitható üvegtető is elérhető a Vitarához.
Műszakilag a legnagyobb újdonság, hogy a benzinmotorhoz nem fokozatmentes, hanem a Suzuki saját fejlesztésű, hat fokozatú automataváltóját lehet felár ellenében kérni, ehhez kormány mögötti kapcsolófülek is járnak. Egyébként 120 lóerő a legfontosabb szám, ilyen izmos az 1,6-os szívó benzines és az 1,6 literes turbódízel is – jelentős különbség, hogy míg előbbinél 156 Nm a maximális nyomaték, utóbbinál 320 Nm. Alaphelyzetben mindkettő az első kerekeket hajtja, felár ellenében érhető el a 4 üzemmóddal rendelkező Allgrip összkerékhajtás.
Új elem a biztonsági felszerelések között a radaros féktámogató rendszer, vagyis koccanásgátló, amely városi tempónál képes aktív fékezéssel megelőzni a karambolokat, vagy csökkenteni azok súlyosságát. Egyébként a megfelelő követési távolságra figyelmeztet, illetve vészfékasszisztensként is működik. Ennek az érzékelőjét használja a követési távolság- és sebességtartó automatika is.
A Suzuki Vitara karosszériája fél számmal kisebb az SX4 S-Crossnál, hossza 4175 mm, a csomagtér befogadóképessége pedig alaphelyzetben 375 liter. Kérdéses, hogy valaha használják-e majd terepjárásra az újdonságot, de azért itt vannak a legfontosabb számok: a hasmagasság 185 mm, az első terepszög 18,2°, a hátsó terepszög 28,2° – a rámpaszöget nem közölték. A Suzuki Vitara sorozatgyártása 2015 februárjában indul Esztergomban (pontosabb dátumot csak később árulnak el), majd az európai piaci bevezetést követően globális modellként világszerte exportálják.
Egy teljesen új, terepjáróként is használható járművet készített – olyan járművet, ami nagyon más volt, mint a kor nagy teherbírású terepjárói vagy személygépkocsi stílusú, középméretű sport-szabadidő autói. Ez az új jármű volt az 1988-ban bemutatott Vitara. Az első generációból kilenc és fél év alatt mintegy 1,1 millió példányt adtak el, majd az 1998-ban debütált Grand Vitara már a második nemzedéket képviselte.
Három évvel később a Suzuki ismét úttörő lépést tett: bevezette a Grand Vitara XL-7-est, mely osztályában a legkisebb hétszemélyes SUV volt. A jelenlegi Grand Vitara (harmadik generáció) 2005-ben lépett színre, s még manapság is jelentős számban értékesítik a világpiacon.
Egy teljesen új, terepjáróként is használható járművet készített – olyan járművet, ami nagyon más volt, mint a kor nagy teherbírású terepjárói vagy személygépkocsi stílusú, középméretű sport-szabadidő autói. Ez az új jármű volt az 1988-ban bemutatott Vitara. Az első generációból kilenc és fél év alatt mintegy 1,1 millió példányt adtak el, majd az 1998-ban debütált Grand Vitara már a második nemzedéket képviselte.
Három évvel később a Suzuki ismét úttörő lépést tett: bevezette a Grand Vitara XL-7-est, mely osztályában a legkisebb hétszemélyes SUV volt. A jelenlegi Grand Vitara (harmadik generáció) 2005-ben lépett színre, s még manapság is jelentős számban értékesítik a világpiacon. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.