BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Suzuki Vitara a változó világban

A Swift, a Splash, az SX4 és SX4 S-Cross után a Vitara lesz az ötödik Suzuki, amelyik hazánkban készül. Ráadásul a japán márka első modellje, melyet gyárilag sokféle kiegészítővel lehet az egyedi ízléshez igazítani.

A Suzuki Vitara a legjobb példa arra, hogyan változik az autós világ. Az első generáció 1988-as megjelenésekor az volt a nagy szám, hogy mennyire személyautós körítést kapott az amúgy alvázas terepjáró. A legújabb modellnél meg a vonalvezetés szögletesítésével próbálják elhitetni a személyautóról, hogy ez egy igazi terepjáró.

A valóságban egy SUV divatautóról van szó, amellyel nem csak azokat az ügyfeleket próbálja megszólítani a gyár, akik szabadidő-autós megjelenésre vágynak, de azokat is, akik mindennél többre értékelik az egyedi megjelenést. Először is élénk színeket találunk a palettán, narancs, türkiz, elefántcsont, lehet még eltérő színű tetőt kérni, van króm- és SUV megjelenési csomag, ezen felül fehér vagy fekete színben kérhető a hűtőrács és a lökhárító díszléc.

Az utastérben a műszerfal betétje, a szellőzőnyílások karimája választható fekete, türkiz, narancs vagy fehér színben, ezen felül a központi analóg óra rendelhető Kanji vagy Karbon hátlappal. Új még a 7 colos képátlójú érintőképernyővel rendelkező fejegység, amely 3D-s navigációs kijelzőt és okostelefonos csatlakoztatást is kínál. Az SX4 S-Crossban bemutatott hatalmas méretű, nyitható üvegtető is elérhető a Vitarához.

Műszakilag a legnagyobb újdonság, hogy a benzinmotorhoz nem fokozatmentes, hanem a Suzuki saját fejlesztésű, hat fokozatú automataváltóját lehet felár ellenében kérni, ehhez kormány mögötti kapcsolófülek is járnak. Egyébként 120 lóerő a legfontosabb szám, ilyen izmos az 1,6-os szívó benzines és az 1,6 literes turbódízel is – jelentős különbség, hogy míg előbbinél 156 Nm a maximális nyomaték, utóbbinál 320 Nm. Alaphelyzetben mindkettő az első kerekeket hajtja, felár ellenében érhető el a 4 üzemmóddal rendelkező Allgrip összkerékhajtás.

Új elem a biztonsági felszerelések között a radaros féktámogató rendszer, vagyis koccanásgátló, amely városi tempónál képes aktív fékezéssel megelőzni a karambolokat, vagy csökkenteni azok súlyosságát. Egyébként a megfelelő követési távolságra figyelmeztet, illetve vészfékasszisztensként is működik. Ennek az érzékelőjét használja a követési távolság- és sebességtartó automatika is.

A Suzuki Vitara karosszériája fél számmal kisebb az SX4 S-Crossnál, hossza 4175 mm, a csomagtér befogadóképessége pedig alaphelyzetben 375 liter. Kérdéses, hogy valaha használják-e majd terepjárásra az újdonságot, de azért itt vannak a legfontosabb számok: a hasmagasság 185 mm, az első terepszög 18,2°, a hátsó terepszög 28,2° – a rámpaszöget nem közölték. A Suzuki Vitara sorozatgyártása 2015 februárjában indul Esztergomban (pontosabb dátumot csak később árulnak el), majd az európai piaci bevezetést követően globális modellként világszerte exportálják.

Modelltörténet

A Suzuki olyan négykerék-hajtású járművet akart alkotni, aminek nem jelentenek akadályt az erdei csapások, a sár vagy a sziklás, rögös utak, így olyan helyekre is el lehet jutni vele, amelyek addig négy keréken megközelíthetetlenek voltak. A szándék akkor kezdett valóra válni, amikor 1968-ban megkezdődött a Jimny fejlesztése. Húsz évvel később, immár a Jimny fejlesztéséből származó tapasztalatokkal felvértezve, a Suzuki újabb történelmi lépést tett.

Egy teljesen új, terepjáróként is használható járművet készített – olyan járművet, ami nagyon más volt, mint a kor nagy teherbírású terepjárói vagy személygépkocsi stílusú, középméretű sport-szabadidő autói. Ez az új jármű volt az 1988-ban bemutatott Vitara. Az első generációból kilenc és fél év alatt mintegy 1,1 millió példányt adtak el, majd az 1998-ban debütált Grand Vitara már a második nemzedéket képviselte.

Három évvel később a Suzuki ismét úttörő lépést tett: bevezette a Grand Vitara XL-7-est, mely osztályában a legkisebb hétszemélyes SUV volt. A jelenlegi Grand Vitara (harmadik generáció) 2005-ben lépett színre, s még manapság is jelentős számban értékesítik a világpiacon.

Egy teljesen új, terepjáróként is használható járművet készített – olyan járművet, ami nagyon más volt, mint a kor nagy teherbírású terepjárói vagy személygépkocsi stílusú, középméretű sport-szabadidő autói. Ez az új jármű volt az 1988-ban bemutatott Vitara. Az első generációból kilenc és fél év alatt mintegy 1,1 millió példányt adtak el, majd az 1998-ban debütált Grand Vitara már a második nemzedéket képviselte.

Három évvel később a Suzuki ismét úttörő lépést tett: bevezette a Grand Vitara XL-7-est, mely osztályában a legkisebb hétszemélyes SUV volt. A jelenlegi Grand Vitara (harmadik generáció) 2005-ben lépett színre, s még manapság is jelentős számban értékesítik a világpiacon. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.