Ma tartják meg az Internetes Vásárlás Napját, a kezdeményezés keretében több száz hazai e-kereskedő akciói között válogathatnak a fogyasztók. Bár lapzártánkkor még nem lehetett tudni, hogy pontosan mennyi webáruház vesz részt az idén a programban, Soós Gergely, az eseményt szervező Neo Interactive alapító-tulajdonosa elmondta, hogy várhatóan meghaladják majd a tavalyi számot is, és 500 körül lehet a bekapcsolódó cégek száma. Többek között olyan nagy piaci szereplők, mint a Shopline-Libri, a Játéknet.hu vagy a hagyományos kereskedelemből érkező Praktiker, Tesco és Decathlon is akciós ajánlatokkal jelentkezik a mai napon.
„Pontos adataink ugyan nincsenek arról, hogyan hat a webáruházak bevételére az Internetes Vásárlás Napja, azonban a tavalyi visszajelzések alapján volt olyan vállalkozás, ahol az átlagos 7-8-szorosára nőtt a forgalom” – számolt be a tapasztalatokról Soós Gergely.
A Neo Interactive alapítójának közlése szerint az idén már negyedik alkalommal rendezik meg az eseményt, amely amellett, hogy az online vásárlás népszerűsítésére szolgál, gyakorlatilag a karácsonyi vásárlási szezont is elindítja az interneten. A digitális ügynökség tagként együttműködik a hazai e-kereskedelmi piac szereplőinek szakmai szervezetével, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Egyesülettel (SzEK.org), illetve a múlt évtől a MasterCarddal, amely a bankkártyás fizetés elterjesztése érdekében támogatja a kezdeményezést.
A 2014-es év minden jel szerint az eNet 5 éves e-kereskedelmi forgalmi előrejelzésének optimista forgatókönyve szerint alakul, a magyarországi internetes kiskereskedelem a tavalyi 217 milliárd forinthoz képest idén 15-17 százalékkal is bővülhet, míg az online értékesített szolgáltatások forgalma szintén jelentősen nő – közölte érdeklődésünkre Kis Gergely, a piackutató cég partnere.
A turisztikai szolgáltatások értékesítése – bár az egyes szegmensek eltérést mutatnak – az idei évben már közel 50 százalékban valamilyen módon az internethez kötődik, de a biztosítások eladásában sőt, a személyi hitel kihelyezésekben is egyre jelentősebb a világháló szerepe. A magyar online piacon a Tesco és az eMAG tavalyi belépését követően folytatódott a jelentős kiskereskedelmi háttérrel működő nagy cégek, mint például a Decathlon, a Háda, a Hervis, a Rossmann és a Deichmann megjelenése – tette hozzá Kis Gergely.
A hazai e-kereskedelmi piac meghatározó szereplői is komoly fejlődést várnak az idén. A Világgazdaságnak korábban nyilatkozva Várkonyi Balázs, az Extreme Digital Zrt. vezérigazgatója például az online forgalom 40 százalékos növekedését prognosztizálta 2014-ben az előző évhez képest. Bognár Ákos, az idén az Ország Boltjának választott JátékNet.hu Webáruház vezetője pedig 25-30 százalékos bővülést vár a vállalatnál.
Reklámadóval küzdenek
Számos kis és közepes hazai webáruház dönthet úgy a közeljövőben, hogy külföldre teszi át székhelyét, amelyhez a legutolsó lökést a reklámadó bevezetése jelentheti. A hazai üzleti és jogszabályi környezet miatt már eddig is fennállt a veszélye, hogy elindul egy elvándorlási hullám, azonban a nyáron bevezetett új adóteher, illetve az általa jelentett adminisztrációs terhek felgyorsíthatják a folyamatot. A piac nagy szereplőinek elköltözése kevésbé valószínű, azonban a jövő zálogát jelentő, komoly növekedési potenciállal rendelkező kis és közepes társaságok közül sokan dönthetnek így.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.