A Procter & Gamble és a Goldman Sachs az előbbi társaság hétmilliárd dollár értékű, Wella hajápolási üzletágának eladásán dolgozik - értesült a Reuters -, a világ legnagyobb fogyasztási cikk gyártója ugyanis áramvonalasítani szeretné a tevékenységét.
A P&G igyekszik minden lehetőséget feltárni, így nyitott szakmai és kereskedelmi megállapodásra is. Ez azt jelenti, hogy egyben, de akár kisebb részletekben is megválna a Wellától, de végső döntés még nem született. A hírt a cég szóvivője nem kommentálta, a Goldman Sachst pedig nem érte el a hírügynökség, amely emlékeztet, hogy a Cincinnatiban működő gyártó augusztusban közölte: megválna 80-100, lassan fejlődő piacú termékétől azért, hogy 80 olyan másikra összpontosíthasson, mint a nagyobb nyereséget hozó Tide vagy a Pampers. Novemberben be is jelentette, hogy eladja a Duracell akkumulátor egységét a Warren Buffett''s Berkshire Hathaway Inc-nek, és már továbbadta az állatélelmiszer termékei nagy részét is a Mars Inc-nek és a Spectrum Brand Holdings Inc-nek.
A hajápolási üzletágban a fenti mellett a P&G-é a Clairol márka is, amelyet 2001-ben a Bristol-Myers Squibbtől vásárolt 4,95 milliárd dollárért, valamint a Vidal Sassoon. Lehetséges vevője a Reuters szerint az angol-holland Unilever vagy a német Henkel lehet.
Világgazdaság Online-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.