2014 harmadik negyedévében 6 százalékkal kevesebb személysérüléses közúti közlekedési baleset történt közútjainkon, mint az elmúlt év harmadik negyedévében, kimenetelük kevésbé volt súlyos: a halálos balesetek száma 23, a súlyos sérüléssel járóké 7, a könnyű sérüléssel járóké pedig 4 százalékkal csökkent – jelentette a KSH.
A vizsgált időszakban több mint hatezren sérültek meg közlekedési balesetben, közülük 148-an vesztették életüket, 51 fővel kevesebb, mint a bázisidőszakban. A súlyosan megsérültek száma meghaladta az 1500-at, a könnyen sérülteké a 4300 főt. Balesetben 439 gyermek sérült meg, közülük 3 vesztette el az életét.
A balesetek 71 százaléka lakott területen belül történt. Az autópályákon 12 százalékkal kevesebb volt a baleset, mint egy évvel ezelőtt. Az M6-os autópályán két és félszeresére, az M7-es autópályán 15 százalékkal nőtt a balesetek száma 2013 harmadik negyedévéhez viszonyítva, mialatt a többi autópályán csökkent – az M5-ös autópályán számottevően, közel 40 százalékkal. A száz kilométerre jutó balesetek száma – a jelentős balesetszám-növekedés ellenére – az M6-oson a legalacsonyabb, mindössze 2,4, az összes autópálya száz kilométerére jutó 11 balesetével szemben. 2014. július–szeptemberben az M0-ás körgyűrűn 62 százalékkal több baleset történt, mint a bázisidőszakban.
A harmadik negyedévben a balesetek 57 százalékát személygépkocsik, 15 százalékát kerékpárosok, 10 százalékát tehergépkocsik, kategóriánként 5 százalékát a segédmotoros kerékpárosok, motorkerékpárosok, és gyalogosok okozták. A járművek kevesebb balesetet okoztak, mint 2013. harmadik negyedévben, kivéve a tehergépkocsikat, azok ugyanis 10 százalékkal többet. A járművezetők hibájából 6 százalékkal kevesebb baleset történt. A gyalogosok körültekintőbben közlekedtek, 10 százalékkal kevesebb balesetet okoztak.
A tárgynegyedévben 17 százalékkal csökkent az ittasan okozott balesetek száma, ami az összes baleset 10 százaléka. Az általuk előidézett baleseteknek a kerékpárosok több mint egyötödét és a segédmotoros kerékpárosok is több mint egyötödét ittas állapotban okozták.
A KRESZ-t módosító rendelet szerint 2014. július 19-től a főutakon is lehet kerékpározni alkoholfogyasztás után, amennyiben a kerékpáros biztonságos vezetésére képes állapotban van. A rendőrség a balesetet okozó kerékpárosoknál továbbra is minden esetben vizsgálja a fogyasztott alkohol mértékét. Az enyhébb szabályozás ellenére a kerékpárosok 17 százalékkal kevesebb balesetet okoztak ittas állapotban, mint egy évvel korábban. Alkohol befolyása alatt a motorkerékpár-vezetők 58 százalékkal kevesebb, a gyalogosok pedig 27 százalékkal több balesetet idéztek elő, mint a bázisév harmadik negyedévében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.