BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megérkezett a piacra az első Microsoft Lumia mobiltelefon

A Microsoft bemutatta hétfőn az első Lumia okostelefont, amely már nem a Nokia márka alatt kerül piacra. Az új, Lumia 535-ös készülék négymagos, 1,2 gigaherzes processzorral, 5 hüvelykes képernyővel és a Windows Phone mobil operációs rendszer legújabb változatával igyekszik megtalálni a helyét az alsóbb kategóriába tartozó készülékek között.

A Microsoft idén áprilisban zárta le a Nokia mobiltelefon üzletágának megvásárlását 5,44 milliárd euróért, azonban az új részleg integrálása komoly kihívást jelent a vállalatnak. Nyáron története legnagyobb, 18 ezer fős létszámleépítését jelentette be a cég, ami egyértelműen az akvizícióval függ össze, ennek megfelelően a finn társaságtól átkerült munkavállalókat érinti leginkább. A tranzakcióval 25 ezer ember került a Microsofthoz, közülük 12500-at küldenek el. A leépítés több gyár bezárását is jelenti, így például megszűnik a komáromi Nokia üzem is.

Az egykor a világ legnagyobb mobiltelefongyártójának számító Nokia számára az okostelefonok térhódítása jelentette a véget, a gyorsan változó felhasználói igényekhez képtelen volt alkalmazkodni a cég. A társaság ugyan előjött saját okosmobiljaival, amelyek a Lumia jelölés alatt voltak kaphatók, de a nagy piaci szereplőktől alaposan elmaradtak az eredményei.

A tulajdonosváltást követően már lehetett hallani olyan híreket, hogy a Nokia márkanév teljesen eltűnhet a piacról, ám végül csak szeptemberben vált bizonyossá, amikor a Microsoft bejelentette, hogy a készülékei a karácsonyi kampány során már csak Lumia néven futnak. Kérdés, hogy a Microsoft mennyire tudja majd felfuttatni a mobiltelefon-gyártást. A legutóbbi negyedévben a cég 9,3 millió Lumia-telefont tudott eladni, ami egymillióval több volt, mint egy évvel korábban, ám a Samsung például több mint 78 milliós, míg az Apple 39 milliós értékesítést ért el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.