A Euro Telemarketing s.r.o 2013 januárjától a Terramagon +7 mágnesterápiás készülékét kommunikációs kampány keretében reklámozta, több szempontból jogsértő módon - közölte a GVH.
A GVH megállapította, hogy a Euro Telemarketing s.r.o a Terramagon +7 mágnesterápiás készüléket orvostechnikai eszközként forgalmazta és reklámozta az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal forgalmazás felfüggesztésére vonatkozó döntése és tájékoztatása ellenére, a készüléknek gyógyhatást tulajdonított, azonban állítását nem tudta megfelelően igazolni, a készülék egészségre gyakorolt hatása tekintetében valótlan állításokat tett közzé. A cég a készülékkel kapcsolatban valótlanul állította, hogy használatával a szervezet belső egyensúlya helyreáll, segít a fáradtság legyőzésében, balesetmegelőző hatása van, a sportteljesítmény fokozására alkalmas. Ezen kívül a készüléket „a készlet erejéig” kedvezményes áron elérhetőként hirdették, megjelölve a termék 289 ezer forintos nem kedvezményes vételárát is, anélkül, hogy a hivatkozott magasabb árat a termék értékesítése során valaha alkalmazta volna.
A GVH a bírság kiszabásakor súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott, hogy a készülék bizalmi jellegű termék, hogy a megcélzott fogyasztói kör egy jelentős része – az egészségügyi problémákkal küzdő, és ebből adódóan a hasonló magatartásokra érzékeny, döntési folyamatukban sérülékenyebb fogyasztók – fokozottan kiszolgáltatott, illetve azt, hogy a termék fogyasztói ára rendkívül magas, így a termék megvásárlása jelentős beruházásnak tekinthető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.