A Budapest Airport (BA) és a magyar gyökerű Wizz Air fapados légitársaság is rekordévet zárt 2014-ben: az OAG nemzetközi utazási és szállítmányozási információs szervezet legfrissebb rangsoraiban nem szerepelnek ugyan az élmezőnyben, de világviszonylatban elfogadható teljesítményt nyújtottak. A január 12-én publikált lista alapján a Wizz Air például a 74. helyen szerepel a heti járatszám alapján felállított top100-as listán, 1880 indított járattal.
Ezt a rangsort amerikai légitársaságok vezetik, ezúttal a Delta mögött (32 ezer járat) a United Airlines és az American Airlines végzett. Legjobb európai társaságként a Lufthansa a kilencedik, a Wizz Air riválisának számító Ryanair pedig a tizedik az OAG listáján 8500 járattal. A top20-ba található még az európaiak közül a Turkish Airlines, az Air France, a British Airways és az easyJet. A Wizz Air olyan híres és nagyobb múlttal és tőkével rendelkező légitársaságokat utasított maga mögé, mint a Finnair, az Etihad és a Flydubai, a bércsökkentéseket tervező cseh, valamint a lengyel nemzeti légitársaság pedig nem is szerepel a listán.
Ami a repülőtereket illeti: a nemzetközi induló járatokra elérhető ülések száma alapján a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a 87. helyet mondhatja magáénak 94470 üléssel. Prága éppen a budapesti reptér előtt található, de Varsó sincs beláthatatlan távolságra, hiszen a 83-ik a listán. Bukarest még két pozícióval Budapest mögött van, de kicsi a különbség. A régiót egyértelműen Bécs uralja a régiót, hiszen a 29-ik lett az osztrák főváros 225 ezer elérhető üléssel. Ezt a rangsort Dubai vezeti közel egymilliós kapacitással – tízszer nagyobb a budapestinél –, London Heathrow és Hongkong előtt (a három londoni reptér együtt viszont előzné az ázsiai riválist), míg a sort Beirut zárja.
Az OAG a repterek és légitársaságok pontosságát is elemezni szokta, 2014-es jelentése alapján a kicsik szegmensében a bristoli repülőtér végzett az élen, hiszen a járatok 94,9 százaléka tartani tudta a menetrendet. Ez annyit jelent, hogy a kitűzött időponthoz képest legfeljebb 15 perces eltéréssel szálltak fel vagy landoltak a gépek. A dobogóra még Brüsszel és Berlin fért fel, Varsó 87,6 százalékos eredménnyel a 17. lett, Budapest nincs a top20-ban. Hardy Mihály, a BA kommunikációs vezetője lapunknak elmondta, hogy a késésekért csak 5-6 százalékban terheli a repteret a felelősség. Leginkább az okozza a pontatlanságot, hogy már eleve késve érkeznek a gépek. A nyertes bristoli reptéren viszont csak 6,3 millió utas fordult meg (az easyJet a legnagyobb légitársasága), míg Budapesten 9,1 millió. Talán nem véletlen, hogy a nagyok kategóriájában München tartotta a legprecízebben a menetrendet, de Tokióban és Seattle-ben sem kellett sokat idegeskedniük az utasoknak.
A legpontosabb légitársaság pedig 2014-ben az OAG adatai szerint a magyar fővárosban is gyakran megforduló lett nemzeti légitársaság, az airBaltic volt 94,9 százalékos eredménnyel. A Hawaiian Airlines és az Austrian Airlines büszkélkedhet még 90 százalék feletti teljesítménnyel. A fapadosok között a Norwegian végzett az élen, amely szintén üzemeltet járatokat Budapestről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.