A tavaly október-decemberi időszakban 18,1 milliárd dolláros forgalmat ért el a Google, ami mindössze 15 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Patrick Pichette, a vállalat pénzügyi igazgatója egy befektetőknek tartott tájékoztatón azt közölte, hogy a dollár folyamatos erősödése több mint 400 millió dolláros negatív hatással volt a cég bevételére.
A társaság adózott eredménye ugyanakkor látványosan megugrott a múlt év utolsó három hónapjában, a 4,76 milliárd dolláros profit 40 százalékos növekedést jelentett 2013. hasonló időszakához képest. Azonban ezt az eredményt is nagymértékben befolyásolta egy egyszeri tétel, a vállalat a negyedik negyedévben 740 millió dolláros nyereséget számolt el a Motorola Mobility Lenovo-nak történő értékesítési után, míg egy évvel korábban ez a részleg még félmilliárd dollárt meghaladó veszteséget produkált.
A teljes évet vizsgálva valamivel nagyobb bevételnövekedésről számolt be a cég, a 66 milliárd dolláros 2014-es forgalom 19 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A vállalat forgalmának túlnyomó többségét a hirdetési bevételek adják, azonban egyre többen váltanak a személyi számítógépekről valamilyen mobileszközre a keresések esetében is. Ez negatívan hat a növekedési lehetőségekre, illetve komoly szemléletváltást is igényel a társaságtól, még nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a mobilszegmensre, ahogyan azt az egyik nagy riválisuk, a Facebook is tette.
A cég eredményeire jelentős hatással van az is, hogy megnövelték a kutatás-fejlesztésre (k+f) és a beruházásokra szánt összeget. Az utolsó negyedévben például új ingatlanok megszerzésére és adatközpontok létrehozására 3,6 milliárd dollárt költöttek, míg k+f-re az egy évvel korábbinál 45 százalékkal több, 2,8 milliárd dollár jutott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.