Bár nem egyenletesen, de összességében nőtt tavaly a mobiltelefonnal rendelkezők aránya Magyarországon: év végére a hazai felnőttek kilenctizedének volt mobiltelefonja. Noha a mobiltelefonok továbbra is kisebb része okoskészülék, de egy év alatt 30-ról 39 százalékra nőtt a penetráció – derül ki a Kutatópont felméréséből.
Tovább nőtt tavaly a mobilkészülékekhez vásárolt internet-előfizetések aránya. A megkérdezettek 20-30 százalékának van internet-előfizetése, hozzávetőlegesen további 15 százalék pedig wifi, vagy külön díj ellenében használ internetet mobilkészülékén. Székely Levente, a Kutatópont kutatási igazgatója szerint az életkornak meghatározó a szerepe a mobiltelefonoknál is: a fiatalabbak jóval nagyobb arányban rendelkeznek ilyen készülékekkel és használják ezeket, mint az idősebbek.
A kutatás alapján az életkor mellett a területi jellemzők is erőteljesen jelen vannak a mobiltelefonos médiatartalmak fogyasztásában. A legfejlettebbnek tekinthető Közép-magyarországi régióban a legmagasabb az ilyen módon böngésző, e-mailező, és közösségi oldalakat látogatók aránya, míg a Dél-Dunántúlon, illetve Észak-Magyarországon jóval kisebb ez az arány.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.