A hivatalos tervek szerint ma kellett volna megindulnia a kereskedelmi célú gázszállításnak a magyar-szlovák összekötő vezetéken (interkonnektor), ahogyan a Magyarországon át Ukrajna felé történő kivitelnek is.
Bár fizikailag akármi is történhetett, a szlovákiai gázszállítás mára tervezett indításának nyoma nincs az érintett szállítási rendszerüzemeltető társaságok honlapján. Igaz, ez sejthető is volt az előzetes bejelentés alapján, azonban egyes piaci hírek szerint mától mégis beindulhatott a szlovákiai tranzit - a korábban közölt műszaki és informatikai akadályok ellenére -, ami Magyarország részéről most gyakorlatilag importot jelentene. Egy olyan importot, ami továbbadható lenne, például Ukrajna felé. Ám a közzétett adatok szerint a kereskedelmi üzem nem indult meg, vagy, ha mégis, akkor az érintett szállítási rendszerüzemeltetők nem érezték szükségét, hogy erről 2015 január 1. délután 15 óráig tájékoztassák az érintetteket.
A magyar-szlovák vezetéken történő szállítás technikai akadálya a szadai komresszorállomás műszaki problémája volt. A cső üzembe helyezésének jelentősége abban áll, hogy általa új útvonalon érkezhetne gáz az országba.
A hazai rendszerüzemeltető, az FGSZ 2014 december 29-én közölte, hogy mától újra továbbít Magyarország felől földgázt Ukrajnába, mégpedig megszakatítható módon. Ez utóbbi kitétel azt jelenti, hogy az FGSZ a kivitelt bármikor leállíthatja, ha annak a jogszabályok által megengedett indoka van. A kivitel újraindításának - legalábbis az FGSZ által nyilvánosságra hozott adatok szerint - azonban egyelőre nyoma nincs. Az Ukrajna felé történő kivetel esélyét javította volna, ha mától Szlovákia felől többletgáz érkezett volna Magyarországra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.