A The Information beszámolója szerint egyelőre csak a cég munkatársai kísérleteznek a rendszerrel, két kiskereskedelmi hálózatnál. A konstrukció lényege, hogy az üzletekben dolgozó pénztárosoknál elhelyezett androidos készülékekre telepített alkalmazás jelzi, ha olyan vásárló lép a boltba, akinek telefonján megtalálható a fizetési megoldás, illetve aktív a bluetooth vezetéknélküli kapcsolat sőt, a vevő azonosítója is megjelenik a kijelzőn.
Amerikai lapinformációk szerint a vásárláshoz elegendő a felhasználó nevének kezdőbetűit megadni, azonban könnyen elképzelhető, hogy a széleskörű kereskedelmi bevezetéshez ennél komolyabb biztonsági megoldás. Bár már tavaly ősz óta tesztelik a Plaso-t, azt egyelőre nem lehet tudni, hogy valóban piacra dobják-e. Az viszont egyértelmű, hogy a Google-nél fontosnak tartják, hogy javítsanak pozíciójukon a mobiltelefonos fizetés piacán.
A társaság már 2011 tavaszán bemutatott egy mobilfizetési alkalmazást, a Google Wallet-et, amelybe hitelkártyákat és hűségkártyákat egyaránt lehet integrálni. A megoldást még 2011 szeptemberében piacra is dobták, azonban eddig nem tudott igazi áttörést elérni, annak ellenére sem, hogy 2013 májusában összehangolták a Gmail levelező szolgáltatással, így akár e-mail csatolmányként is lehet már pénzt küldeni.
Bár különböző vállalatok már évek óta próbálkoznak az okosmobilokban rejlő fizetési lehetőségek kiaknázásán, valószínűleg az Apple megjelenése pörgeti fel igazán ezt a szegmenst. A társaság tavaly szeptemberben jelentette be, hogy létrehoztak egy mobilfizetési megoldást, októberben pedig elindult az Apple Pay. A startot követően mindössze három nap alatt egymillió hitelkártyát regisztráltak az alkalmazásban a felhasználók, a meghatározó amerikai bankok és kártyacégek is támogatják már a megoldást. Sőt, az Apple Pay-t többek között a MasterCard, a Bank of America és az American Express is népszerűsítette már televíziós reklámban. A jövő héttől pedig már a levegőben is lehet vásárolni az Apple mobilfizetési megoldásával. Az amerikai JetBlue repülőgépeinek fedélzetén ugyanis elfogadják az Apple Pay-t, kezdetben néhány New Yorkból induló járaton, majd a tervek szerint júniusra valamennyi gépén.
A közeljövőben ugyanakkor komoly kihívót kaphat a társaság mobilfizetési megoldása, dél-koreai médiaértesülések szerint ugyanis a Samsung új Galaxy S6 készülékeiben, amelyeket március elején mutatnak majd be Barcelonában szintén lesz ilyen lehetőség. A társaság a koreai média beszámolói szerint a Visa-val összefogva igyekszik új frontot nyitni a két cég rivalizálásában, és a LoopPay technológiát használják majd. Ennek érdekessége, hogy úgy is lehet fizetni az okostelefonnal, hogy a kereskedőknek nem kell hozzá semmilyen fejlesztést végrehajtaniuk.
Hazai megoldások
A különböző fizetési tranzakciókat, illetve hűségpontok gyűjtését és beváltását is támogató magyar fejlesztésű MobilTárca alkalmazást tavaly novemberben indította el élesben a Magyar Telekom. Az applikációval országszerte több mint 18 ezer elfogadóhelyen, mintegy 38 ezer terminálon lehet fizetni, míg hűségpontok gyűjtésére és beváltására közel 600 üzletben van lehetőség. A MobilTárca tesztelésében részt vett a két másik hazai mobilszolgáltató is, amelyek közül a Telenor tavaly decemberben mutatta be új pénzügyi szolgáltatását, illetve az ahhoz kapcsolódó MyWallet mobilfizetési alkalmazást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.