BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új fronton támad a Google

Új mobilfizetési megoldást tesztel a Google, a társaság a kevésbé sikeres Wallet után így versenyezne az Apple-lel. A mobiltelefonos fizetés lehet a következő terep, ahol összecsapnak a nagy technológiai cégek, a hírek szerint a Samsung is belép erre a piacra.

Új mobilfizetési megoldást tesztel a Google, a Plaso elnevezésű technológia különlegessége, hogy az okostelefon tulajdonosok úgy fizethetnek vele, hogy elő sem kell venniük készüléküket.

A The Information beszámolója szerint egyelőre csak a cég munkatársai kísérleteznek a rendszerrel, két kiskereskedelmi hálózatnál. A konstrukció lényege, hogy az üzletekben dolgozó pénztárosoknál elhelyezett androidos készülékekre telepített alkalmazás jelzi, ha olyan vásárló lép a boltba, akinek telefonján megtalálható a fizetési megoldás, illetve aktív a bluetooth vezetéknélküli kapcsolat sőt, a vevő azonosítója is megjelenik a kijelzőn.

Amerikai lapinformációk szerint a vásárláshoz elegendő a felhasználó nevének kezdőbetűit megadni, azonban könnyen elképzelhető, hogy a széleskörű kereskedelmi bevezetéshez ennél komolyabb biztonsági megoldás. Bár már tavaly ősz óta tesztelik a Plaso-t, azt egyelőre nem lehet tudni, hogy valóban piacra dobják-e. Az viszont egyértelmű, hogy a Google-nél fontosnak tartják, hogy javítsanak pozíciójukon a mobiltelefonos fizetés piacán.

A társaság már 2011 tavaszán bemutatott egy mobilfizetési alkalmazást, a Google Wallet-et, amelybe hitelkártyákat és hűségkártyákat egyaránt lehet integrálni. A megoldást még 2011 szeptemberében piacra is dobták, azonban eddig nem tudott igazi áttörést elérni, annak ellenére sem, hogy 2013 májusában összehangolták a Gmail levelező szolgáltatással, így akár e-mail csatolmányként is lehet már pénzt küldeni.

Bár különböző vállalatok már évek óta próbálkoznak az okosmobilokban rejlő fizetési lehetőségek kiaknázásán, valószínűleg az Apple megjelenése pörgeti fel igazán ezt a szegmenst. A társaság tavaly szeptemberben jelentette be, hogy létrehoztak egy mobilfizetési megoldást, októberben pedig elindult az Apple Pay. A startot követően mindössze három nap alatt egymillió hitelkártyát regisztráltak az alkalmazásban a felhasználók, a meghatározó amerikai bankok és kártyacégek is támogatják már a megoldást. Sőt, az Apple Pay-t többek között a MasterCard, a Bank of America és az American Express is népszerűsítette már televíziós reklámban. A jövő héttől pedig már a levegőben is lehet vásárolni az Apple mobilfizetési megoldásával. Az amerikai JetBlue repülőgépeinek fedélzetén ugyanis elfogadják az Apple Pay-t, kezdetben néhány New Yorkból induló járaton, majd a tervek szerint júniusra valamennyi gépén.

A közeljövőben ugyanakkor komoly kihívót kaphat a társaság mobilfizetési megoldása, dél-koreai médiaértesülések szerint ugyanis a Samsung új Galaxy S6 készülékeiben, amelyeket március elején mutatnak majd be Barcelonában szintén lesz ilyen lehetőség. A társaság a koreai média beszámolói szerint a Visa-val összefogva igyekszik új frontot nyitni a két cég rivalizálásában, és a LoopPay technológiát használják majd. Ennek érdekessége, hogy úgy is lehet fizetni az okostelefonnal, hogy a kereskedőknek nem kell hozzá semmilyen fejlesztést végrehajtaniuk.

Hazai megoldások

A különböző fizetési tranzakciókat, illetve hűségpontok gyűjtését és beváltását is támogató magyar fejlesztésű MobilTárca alkalmazást tavaly novemberben indította el élesben a Magyar Telekom. Az applikációval országszerte több mint 18 ezer elfogadóhelyen, mintegy 38 ezer terminálon lehet fizetni, míg hűségpontok gyűjtésére és beváltására közel 600 üzletben van lehetőség. A MobilTárca tesztelésében részt vett a két másik hazai mobilszolgáltató is, amelyek közül a Telenor tavaly decemberben mutatta be új pénzügyi szolgáltatását, illetve az ahhoz kapcsolódó MyWallet mobilfizetési alkalmazást.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.