A vállalat már a piac negyedét uralja, a 2016. március végén záruló üzleti évre pedig a 30 százalék körüli részesedést tűzték ki célul.
A Lenovo tavaly szeptemberben kezdte meg okostelefonjai értékesítését Magyarországon; az utolsó negyedévben az előzetes adatok szerint a teljes piac 7-8 százalékát tudhatták magukénak, az egész évben 1,5 százalék körül alakult a részesedésük.
A társaság eleinte csak kiskereskedelmi csatornákon keresztül árulta készülékeit, decemberben kötöttek megállapodást az első mobilszolgáltatóval, a Telenorral; egy modellel indultak, de azóta bővítették a portfóliót és az első negyedévben is új telefonok jelennek majd meg a kínálatban. Előrehaladott tárgyalásokat folytatnak egy másik magyarországi mobiltársasággal is.
A tavalyi, viszonylag kisebb értékekhez képest szeretnénk jelentős növekedést elérni ebben a szegmensben is – mondta Lukács Anita –, egy-két éven belül a 10 százalék körüli részesedés a cél. A vállalat folyamatosan dob piacra új készülékeket, nyáron pedig egy nagyobb modellfrissítésre készülnek. Az eddig csak a csúcskategóriás telefonoknál használt Vibe márkanevet kiterjesztik a középkategóriás eszközökre is.
Tavaly nyár elejétől fordítottak nagyobb figyelmet a táblagépek értékesítésének felfuttatására, a szeptemberben zárult negyedévben már a Lenovo volt a hatodik legnagyobb szállító volt Magyarországon, az utolsó három hónapban pedig az előzetes adatok alapján piacvezetők lettek.
A Lenovo a múlt év végén zárta le az IBM x86 szerver üzletágának megvásárlását világszerte, itthon január elsejétől került át a részleg a céghez. Európában összesen mintegy ezer embert érint a változás, Magyarországon a gyártásban és a szolgáltatási területen dolgozó munkatársak egyaránt kerültek át a Lenovóhoz, az integrálás most is zajlik – számolt be Lukács Anita –, középtávon piacvezető szervergyártóvá szeretnének válni globálisan és itthon is.
A Lenovo számára Magyarországon a Flextronics végez bérgyártást Sárváron, az ottani üzemből az egész EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) térségbe szállítanak szervereket és tároló berendezéseket.
A Lenovo globálisan közel harmadával, 14,1 milliárd dollárra növelte bevételét a december 31-én zárult harmadik üzleti negyedévében az egy évvel korábbihoz képest. A fejlődésben meghatározó szerepet játszott a személyi számítógép üzletág, de az okostelefonok és a szerverek értékesítése is felfutott.
A cég 16 millió pc-t szállított le az október-decemberi időszakban, ami 4,9 százalékos növekedést jelentett, piaci részesedése pedig rekordszintre, 20 százalékra ugrott. A vállalat üzemi eredménye 325 millió dollár volt a harmadik üzleti negyedévben, ez 3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, és hasonló mértékben esett vissza a profit is, 253 millió dollárra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.