A harminc európai EU és EFTA ország termelési értékei még mindig jóval a válság előtti szint alatt mozognak, bár a javulás egyértelműen látható. A gyártás 5 százalékos növekedéssel elérte a 17 millió egységet, míg az értékesítés 6 százalékkal, 14,9 millió darabra emelkedett. A szektor jó úton halad, hogy elérje a korábbi 18 milliós termelési szintet, az értékesítés viszont a tavaly mért enyhe javulás ellenére is a gazdasági válságot megelőző teljesítményt nyújtja Európában.
A kontinens Európai Unión kívüli részén, beleértve Oroszországot és Törökországot, a piac zsugorodása a termelésben és az értékesítésekben is megfigyelhető. Előbbi hét, utóbbi hat százalékkal esett vissza 3,4 illetve 3,5 millió darabra. Jóllehet Oroszországban jelentős piacbővülés volt a 2008-2009-es krízis után, most viszont gyorsul a két éve tartó negatív trend.
Ázsiában Kína elsősége továbbra is megkérdőjelezhetetlen: az országban a termelésben és az értékesítésben egyaránt 7 százalékos emelkedést regisztráltak tavaly. Az ázsiai és közel-keleti régió összességében mindkét mutatón javított (3 százalékkal magasabb termelés, 6 százalékkal több eladás), így a térség mostanra a világpiac mintegy felét szerezte meg, annak ellenére, hogy Thaiföld 30, Indonézia pedig 2 százalékkal rosszabb adatokról számolt be, mint 2013-ban.
Az észak-amerikai térség viszont egyértelműen jobban teljesített tavaly: a 17,4 millió darabos gyártással a régió már meghaladta a válság előtti szintet, és a 19,9 milliós értékesítés is a krízis előtt mért eredményhez közelít. Mindhárom jelentős alpiac (Egyesült Államok, Mexikó, Kanada) pozitívan zárta a 2014-es évet. Ugyanakkor éveken át tartó fellendülés után tavaly megroppant Latin-Amerika: az eladások 11, a gyártás 17 százalékkal esett vissza. A negatív trendet elsősorban Argentína erősítette – az országban gyakorlatilag összeomlott a szektor tavaly, hiszen 36 százalékot zuhantak a gépjárműeladások, a gyártás pedig 22 százalékkal 617 ezerre esett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.