BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

CeBIT: dúl az optimizmus Hannoverben

A Deutsche Telekom az ipari termelés átformálására készül, a Samsung új márkát alkotott az üzleti ügyfelek kiszolgálására – többek között ezek voltak a legfontosabb történések a CeBIT első napján. A BlackBerry új, szuperbiztonságos táblagéppel készült.

Kedvező kilátásokkal fogadhatja a világ infokommunikációs technológiai (IKT) iparának elitjét az idén Németország, ugyanis a tavalyi növekedés után 2015-ben is fejlődés várható ezen a területen. A Hannoverben a vasárnap esti ünnepélyes megnyitóval kezdődött CeBIT-en tegnap már az üzlet és az új informatikai megoldások játszották a főszerepet, és a gazdaság digitalizálása úgy tűnik, jó úton halad a németeknél. A német informatikai és távközlési vállalatokat összefogó BITKOM elemzése szerint az idén 155,5 milliárd eurós lehet a németországi IKT piac, ami 1,5 százalékos bővülést jelenthet 2014-hez képest. A szegmens egyébként tavaly is hasonló mértékben bővült, vagyis a szektorban tevékenykedő cégek megoldásaira egyre nagyobb az igény.

A világ legnagyobb IKT kiállításának számító CeBIT a las vegas-i szórakoztatóelektronikai vásártól, a CES-től vagy a pár hete megrendezett barcelonai Mobile World Congress-től eltérően nem annyira az egyéni felhasználóknak szóló megoldásokra fókuszál, hanem az üzleti és intézményi felhasználókra. Ennek megfelelően talán a legpontosabb képet adja arról, hogy melyek napjainkban a leginkább meghatározó trendek az IKT piacon.

Az egyik ilyen megatrend a dolgok internete (IoT – internet of things), vagyis a hálózatba kapcsolt tárgyak milliárdjai, illetve az általuk továbbított adatokból kinyerhető hasznos információk. Erről a témáról beszélt hétfői előadásában Won-Pyo Hong, a Samsung Electronics elnöke és marketingigazgatója. „A dolgok internete az üzleti folyamatokban, a készletgazdálkodásban, de még az energiafelhasználásban is jelentős előrelépést hozhat. Ugyanakkor először a különböző megoldások közötti átjárhatóságot, a hatékony adatelemzés és a biztonság kérdését kell megoldanunk, hogy felgyorsíthassuk az IoT elterjedését” – fogalmazott a cégvezető. A dél-koreai társaság egy új márka, a Samsung Business létrehozásával reagál a kihívásokra, amely egyesíti a vállalat üzleti ügyfeleknek szánt kínálatát.

A Deutsche Telekom igazgatóságának tagja és a T-Systems vezérigazgatója, Reinhard Clemens az ipar megújítására vonatkozó koncepcióról beszélt a CeBIT-en, a teljes termelési lánc digitalizálásának lehetőségét vázolta. Emellett bejelentette, hogy egy másik nagy német informatikai céggel, az SAP-vel közösen egy konzorciumot hoznak létre, amely az alapja lehet a legújabb technológiákra, illetve a felhő alapú megoldásokra épülő átalakulásnak.

Persze a készülékek rajongóinak kiszolgálásáról is gondoskodnak majd a CeBIT résztvevői, többek között a Lenovo és a Xiaomi, de érdekesnek ígérkezik a BlackBerry bemutatója is. A kanadai telefongyártó a Samsunggal és az IBM-el összefogva egy új táblagéppel, a SecuTablet-el érkezett Hannoverbe. A készülék érdekessége, hogy minden eddiginél több biztonsági elemmel látták el, többek között a hang- és adatkommunikáció titkosítására is képes. A célközönség pedig nem az egyéni felhasználók, hanem a vállalkozások, illetve a közszféra, vagyis azok a szegmensek, ahol a legmagasabb szintű biztonságot várják el az adataik védelme érdekében.

Keleti orientáció

Az idén 70 országból mintegy 3400 kiállító vesz részt a CeBIT-en, nagyjából annyi, mint 2014-ben, ugyanakkor többen a korábbinál nagyobb standot igényeltek, aminek köszönhetően 6 százalékkal megnő a kiállítási terület. Az eddiginél nagyobb megjelenésben élen járnak a kínai cégek, amit egyrészt az indokol, hogy 2015-ben Kína a CeBIT partnerországa, de emellett azt is jól mutatja, hogy az ország IT-ipara globális szinten is meghatározó. A szervezők 200 ezer látogatóra számítanak a péntekig tartó eseményen, és az érdeklődők nagyjából 90 százaléka valamilyen vállalkozás képviseletében látogat ki az eseményre.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.