A tervek szerint egy éven belül négy új nagykövetség (Ecuador, Etiópia, Ghána, Angola) és hat kereskedőház (Etiópia, Angola, Chile, Ecuador, Peru, Kenya) nyílik. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) adatai szerint jelenleg tucatnyi afrikai országgal van kétoldalú légiközlekedési megállapodása Magyarországnak, köztük mind az öt észak-afrikai országgal, de Etiópia és Ghána is szerepel a listán, a gazdagabb afrikai államok közül pedig Nigéria és a Dél-afrikai Köztársaság. A miniszter által említett Angola és Kenya esetében viszont hiányzik ez a dokumentum.
Jelenleg kilenc repülési jogra pályázhatnának a légitársaságok az NKH adatai szerint: Marokkó kivételével az észak-afrikai országok, valamint Etiópia, Ghána, Guinea, Nigéria és Szudán esetében vált szabaddá és kihasználatlanná a repülési jog. Ezek közül üzleti alapon Kairó és Tunisz keltheti fel a légitársaságok érdeklődését. A Wizz Air Afrikában éppen mostanában veti majd meg a lábát, hiszen május közepétől járata lesz az egyiptomi Hurghadába. Tunézia nemzeti légitársaságával, a Tunisairrel pedig szinte folyamatosak a tárgyalások, hogy indítsa újra menetrend szerinti Tunisz-Budapest járatát. A charterpiac ellenben csúcson jár, hiszen már Debrecenből is indultak gépek a tunéziai Monastirba. Kairóba már most is van közvetlen járata az Egyptairnek, Afrika második legforgalmasabb repülőteréről pedig már az egész kontinens elérhető. Egyedüli szereplőként viszont tetszés szerint emelheti az árait. A Wizz Air a 4 ezer kilométerre fekvő Dubajiba is repül, tehát az észak-afrikai országok, még a marokkói Rabat is elérhető távolságba lennének a magyar gyökerű légitársaságnak.
Egyiptomnál sokkal messzebb a Malév sem jutott annak idején; 2011 őszén bejelentették a korábban is repült líbiai Tripolit, de már nem indultak el. Meglepő módon talán az etióp légitársaság flottája a legjobb Afrikában: az Ethiopian Airlines gépparkja összesen 72 repülőgépből áll, ezen belül tíz Boeing 787-8-as van, de további három Dreamlinert rendeltek (a kiképzőközpontjuk számára nemrég teljes értékű szimulátort is beszerzett a társaság). Budapesten nem lehet velük találkozni, Bécs és Addis-Abeba között viszont van közvetlen járat.
Iparági szakértők szerint Afrika repülési forradalom előtt áll, a fapados Fastjet részvényeivel pedig már 2012 óta sikerrel kereskednek a londoni tőzsdén. Latin-Amerikába biztosan nem lesz közvetlen járat, bár Brazíliával, Kubával és Jamaicával van kétoldalú légiközlkedési megállapodása Magyarországnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.