Újabb terepen vívnak egyre kiélezettebb küzdelmet a szórakoztató elektronikai ipar meghatározó gyártói, cégek sora számolt be a közelmúltban új virtuális valóság szemüvegek piacra dobásáról. Az egyelőre még kissé nehézkesnek tűnő, a felhasználók arcát szinten teljesen eltakaró készülékek először valószínűleg a játékosok körében lesznek igazán népszerűek, azonban új szintre emelhetik a médiafogyasztást is, illetve számos iparágban lehet majd bevetni ezeket az eszközöket.
A múlt héten a HTC és a Sony szinte egyszerre tette közzé, hogy milyen tervei vannak a virtuális valóság szemüvegek piacán. A HTC a barcelonai mobil világkongresszuson (Mobile World Congress – MWC) jelentette be, hogy a Valve-vel közösen kifejlesztett új eszközének fejlesztői változatát már idén tavasszal elérhetővé teszik, míg a széleskörű kereskedelmi bevezetést 2015 végére tervezik. Az új készülék bevezetését a karácsonyi vásárlási szezonra időzíteni jó döntés, főleg ha a fejlesztőknek addigra sikerül az első valóban izgalmas tartalmakkal – játékok, videók, alkalmazások – előállniuk. A tajvani központú cég az HBO-val, a Lionsgate-el, illetve több játékfejlesztő társasággal már együttműködik annak érdekében, hogy minél teljesebb felhasználói élményt nyújtson az új szemüveggel.
A HTC Vive nevű eszközének használói a cég példái szerint virtuálisan bebarangolhatják az ókori Róma utcáit, utazhatnak az atomok között, de akár egy csillaghajó parancsnoki hídjáról is megszemlélhetik a galaxist. Ebben 1200-szor 1080 pixeles, mindkét szem előtt megjelenő kijelzők segítenek, beépített giroszkóp, gyorsulásmérő és lézeres helyzetmeghatározó szenzor követi a felhasználó fejének mozgását, a rendszert pedig kézzel irányítható kontrollerek egészítik ki, amelyekkel meg lehet fogni a virtuális világ tárgyait.
A Sony valamivel lassabban dolgozik, mint a HTC, a japán társaság ugyanis már 2014. márciusában bemutatta saját virtuális valóság szemüvegét, azonban a múlt héten még mindig csak egy béta verzióval tudott előrukkolni egy játékfejlesztői konferencián. A Sony állítása szerint a Morpheus-nak hívott rendszer nem kevesebbet kínál, mint hogy használója tényleg úgy érzi, mintha fizikailag is benne lenne egy-egy játék virtuális világában. A felhasználóknak azonban még várniuk kell arra, hogy tényleg megtapasztalhassák ezt az érzést, ugyanis az eszköz kereskedelmi verziója várhatóan csak 2016. első felében érkezik majd.
A múlt heti MWC-n a Samsung a csúcstelefonjaival került a figyelem középpontjába, azonban a dél-koreai cég a mobilok mellett egy újgenerációs virtuális valóság szemüveget is bemutatott, amelyet kimondottan a Galaxy S6 és S6 Edge méretéhez igazítottak. Sőt, a hírek szerint a társaság várhatóan szeptemberben bemutatkozó Note 5-ös phabletjével (az okostelefonok és táblagépek közötti átmeneti kategória) egyidőben egy újabb készüléket is bejelentenek majd.
A HTC eddigi megállapodásai, illetve a Sony tervei is azt mutatják, hogy a virtuális valóság szemüvegek gyártói egyelőre a játékiparban látják a legtöbb lehetőséget az új eszközök számára. Ugyanakkor számos egyéb területen is jól hasznosíthatók ezek a készülékek, például munkagépek távoli irányítására, ahogyan azt az MWC-n is bemutatták, vagy például sebészeti beavatkozások elvégzésére akár többezer kilométerről is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.