A több mint ezer fős kutatás szerint a válaszadók többsége, 64 százaléka webshopon keresztül fogja intézni a vásárlást. Közel negyedük szombaton, húsz százalékuk hétköznap napközben, közel 14 százalékuk pedig hét közben, a meghosszabbított nyitva tartás alatt tervezi a vásárlást. A cég az idén húsvétkor 125 millió forintos nettó forgalmat vár.
A kérdőív kitöltőinek 42 százaléka táblás játékokat vásárolna legszívesebben húsvétra, építőjátékot a válaszadók 38 százaléka venne, ügyességi és sportjátékot 33,54 százalék, babás-állatos szerepjátékra pedig közel húsz százalék költene. A távirányítós játékok, mobiltelefonok, táblagépek a szülők 15-16 százalékának körében népszerű húsvéti ajándékok.
Egy-egy gyereknek a válaszadók közel 44 százaléka 2 és 5 ezer forint közötti értékben vásárol játékot, negyede 5000-7500 forint között költ, 16 százalék pedig úgy gondolja, inkább 1000-2000 forintot költ gyerekenként. A válaszadók 35 százaléka szerint a gyerekek 500 forint körüli locsolópénzzel térnek haza, de 18 százalékuk úgy tudja, hogy akár 2-5 ezer, vagy 5000-7500 forint is lapulhat a zsebükben.
A közleményben Borhi János, a Formatex Kft. ügyvezetője kifejtette: tapasztalataik szerint a válság alatt a családok egyre kevesebbet költöttek játékra, de fordulatot hozott a 2014-es karácsonyi szezon. A cég Játéksziget kiskereskedelmi hálózata így tavaly mintegy 10 százalékos növekedéssel zárta az évet, és 1,4 milliárd forintos nettó forgalmat ért el. Az értékesítés felfutása a húsvét előtti utolsó hétre várható, ráadásul az éves forgalomnak akár 16-20 százalékát is jelentheti - tette hozzá Borhi János.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.