BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökkenő nézettség mellett több pénzt kap a Ridikül

Közel félmilliárd forintos megrendelést adott az állami média a Ridikül című műsor további 141 epizódjának gyártására az Apropó Média Kft.-nek. A médiaszolgáltatási alap 2013 óta több mint 1,5 milliárdot költött a Jakupcsek Gabriella vezette műsorra, melynek negyedével esett vissza a nézettsége, miután a Duna Tv-re költözött – írja szerdai számában a Népszabadság.

A lap a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alaptól (MTVA) megtudta, hogy a Ridikül egy epizódjáért nettó 3,4 millió forintot fizet a Halkó Gabriella résztulajdonában lévő Apropó Média Kft.-nek.

A Ridkül a délutáni műsorsávban az egyik legnézettebb műsorea a közszolgálati médiának, nézettsége az M1-en jóval meghaladta a 200 ezret. Mióta a Duna Tv-re költözött, nézettsége nagyjából negyedével csökkent: két héttel ezelőtt a felnőtt lakosság körében már csak átlagosan 156 ezren nézték.

Ez ugyan fölötte volt a Duna TV átlagának, de a lap által megkérdezett gyártási szakember szerint ár-érték arányban igencsak sok érte a 3,4 millió forint.

Fábry Sándor Trisó Kft.-je, Kálomista Gábor Megafilm Service-e és a Show and Game produkciós cég mellett Halkó Gabriella és Blázy András közös vállalkozása az egyik legnagyobb beszállítója az állami médiának .

Az Apropó a Ridikülön kívül a Noé barátai című magazinműsort is gyártja az MTVA-nak, a magazinműsort 38 epizdját korábban több mint 70 millió forintért szállították be.

Szintén Halkó és Blázy közös cége, a Summa Produkció Kft., amelyik a Summa című gazdasági háttérmagazint készíti. A Summa egy-egy epizódjárt 2,4 millió forintot fizet az MTVA; idén 42 részre kötöttek szerződést. A százmilliós megrendelésnek volt előzménye is – írja a lap -, az MTVA a Summa és a G7 című gazdasági magazinműsorok korábbi adásaiért csaknem 70 millió forintot fizetett ki a cégnek.

Halkó Gabriella (aki egyébként Jáksó László korábbi élettársa), a gyorsan megbukott de százmilliókat felemésztő Marslakók szappanopera producereként tűnt fel az állami médiában, miután Jáksó megvásárolta Orbán Viktor személyes főtanácsadója, Habony Árpád testvérétől a megbukott szappanopera ötletét kidolgozó céget, a Brand Labot. Ez a cég 2012-től Halkó Gabrielláé.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.