A távolsági sebes-, gyors- és InterCity vonatok Budapest-Déli pályaudvarról indulnak, de az eredeti menetrendjükhöz képest 5-10 perces eltéréssel közlekednek. A Budapest–Százhalombatta–Pusztaszabolcs–Dunaújváros vonalon április 23-tól már minden pusztaszabolcsi és dunaújvárosi személyvonat a Déli pályaudvarról indul és néhány reggeli vonat kivételével oda is érkezik. A munkanapokon közlekedő százhalombattai vonatok viszont továbbra is a kelenföldi állomásról indulnak, és oda is érkeznek.
A Budapest–Tatabánya–Komárom–Győr vonalon az S10-es jelzésű komáromi, tatabányai és győri személyvonatvonatok közül a csak munkanapokon közlekedő járatoknak és egyes mindennapra meghirdetett vonatoknak Kelenföld a végállomásuk. Vasárnap a Talentum expressz csak Kelenföldig közlekedik.
A Budapest–Martonvásár–Székesfehérvár vonalon, a Z30-as jelzésű székesfehérvári zónázó vonatok változatlan menetrend szerint, minden óra 10 perckor indulnak a budai főpályaudvarról, azonban a munkanapokon közlekedő martonvásári zónázó vonatok továbbra is Kelenföldtől közlekednek. A Kőbánya-Kispest–Tárnok közötti S36-as személyvonatok, és a Kőbánya-Kispest–Székesfehérvár–Lepsény viszonylatú G43-as gyorsított személyvonatok menetrendje változatlan.
A nagykanizsai gyorsvonatok minden páratlan óra 25. percében indulnak a Déliből. A tapolcai gyorsvonatok a Szabadbattyán–Balatonakali-Dörgicse közötti vágányzár miatt nem közlekednek április 29-ig; az északi partra utazókat a nagykanizsai gyorsvonatok szállítják Budapest-Déli és Lepsény között, ahonnan vonatpótló autóbusszal biztosított a továbbutazás. A szombathelyi gyorsvonatok április 23-tól április 29-ig páros óra 20. és 30. perce közötti időben indulnak a Déliből. Az Agram, a Citadella és a Göcsej InterCity és EuroCity vonatok az eredeti menetrendhez képest 5-15 perccel korábban indulnak Budapest-Déli pályaudvarról.
A vasúttársaság már több mint egy évvel ezelőtt betervezte a Déli pályaudvarra bevezető vágányok és kitérők egy részének cseréjét, amelyre az április 18. és 29. közötti időszakban kerül sor. A vágányzár keretében váltó- és síncseréken, valamint vágányszabályozáson kívül a Márvány utcai híd falazatának állagmegóvási munkáit is elvégzik, illetve megszüntetik a vágányzat vízelvezetési problémáit mintegy 90 méteres pályaszakaszon. A felújítási munkák eredményeként a nyári menetrend kezdetére a meglévő 20 kilométer per órás sebességkorlátozás megszűnik, ezáltal jobban tartható lesz a menetrend, illetve a csúcsidőszakokban elkerülhetők a torlódások és az ezekből adódó késések.
A szóban forgó felújítási munkák csak jóváhagyott kivitelezési terv alapján végezhetők el. A vasúti karbantartógépek (daru, vágányszabályozó géplánc) és a zúzottkőrakományok ráadásul csak vasúton szállíthatók a munkaterület helyszínére Kelenföld felől, az alagúton át. Fenti feltételek mostanra teljesültek, ezért nem lehetett elvégezni ezeket a karbantartási munkákat a februári-márciusi, előre nem látható ideiglenes lezárás idején.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.