A ZAP prognózisa szerint 2015-ben a gépkocsik száma meghaladja a 980 ezret, ami közel tízezerrel lesz több annál, mint amennyi autó tavaly a három szlovákiai autógyárban - a pozsonyi Volkswagen, a zsolnai Kia és a nagyszombati Citroën - legördült a gyártósorokról.
Az előrejelzés beigazolódása egyidejűleg azt is jelentené, hogy sikerül megtörni a gyártásban tavaly tapasztalt csökkenést. 2014-ben az ágazati szervezet kimutatásai szerint 2009 óta először csökkent a Szlovákiában gyártott gépkocsik száma, igaz, a visszaesés enyhe mértékű volt, éves szinten két százalékot tett ki. Eddig 2013-ban készült a legtöbb gépkocsi a szlovák autógyárakban, együttvéve 987 ezer, ami 6 százalékkal volt több, mint az egy évvel korábbi. Az elkészült gépkocsik száma már évek óta a három autógyár összesített maximális gyártókapacitását, az egymilliót közelíti. A ZAP által közzétett számokból kiderült, hogy az év első három hónapjában a legyártott autók száma elérte a 265 ezret.
Az autóipar Szlovákiában már több mint egy évtizede a gazdaság húzóágazatának számít, a teljes ipari gyártás 43 százalékát ebben a szegmensben állítják elő. Az ágazat tavaly 17 milliárd euróval az ipari export 35 százalékát adta. Az országban az autóipar közvetlenül 80 ezer embert, közvetve pedig több mint kétszázezer embert foglalkoztat. 2014-ben az ország lakosságának számára vetítve, ezer lakosra 178 gyártott gépkocsi jutott, ami például csaknem háromszor annyi volt mint Németországban, és világrekordnak számított.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.