Három éven belül másodszor is a hitelezői mentik meg a Sharpot: a főleg kijelzőket és televíziókat, valamint napelemeket és robotikai termékeket gyártó japán vállalat újabb 200 milliárd jent (1,7 milliárd dollár) kap nem szavazó részvények fejében a Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ, illetve a Mizuho Bank pénzintézetektől, melyek már eddig is több mint 600 milliárd jent adtak neki kölcsön. Emellett a bajban levő cégek megsegítésére szakosodott Japan Industrial Solutions befektetési társaság 25 milliárd jennel segíti meg a fizetésképtelenség közelébe került társaságot.
Ezen felül a Sharp 120 milliárdról 500 millió jenre szállítja le alaptőkéjét, a kiszivárgott hírekben korábban 100 millióra számítottak. A leépítés viszont talán kisebb lesz: az előzetesen 6 ezer fősre várt globális létszámcsökkentés helyett tegnap csak azt közölték, hogy legalább 3500 alkalmazottól válnak meg Japánban.
Az idén március 31-gyel zárult üzleti évet 222,35 milliárd jen veszteséggel zárta a Sharp (a vállalati előrejelzés 30 milliárdos mínuszról szólt), ezzel az utóbbi négy évből háromban voltak veszteségesek. Tavaly nyereségről tudott beszámolni a cég, három év után először, és akkor egy nagyszabású átszervezési programot is bejelentettek. A mostani évre csak az üzemi eredményre adtak prognózist, eszerint 80 milliárd jent várnak.
A társaság külön vállalatba szervezi a kis- és közepes méretű kijelzőket gyártó részlegeit, a Reuters által megkérdezett elemzők szerint ez egy teljes leválasztás első lépése lehet. A kijelzőgyártás a Sharp sikeres tevékenységei közé tartozik, az Apple és a Xiaomi nagy beszállítója, de itt is erős riválisokkal kell megküzdenie. A cég jövőjét így is borúsnak látják a hírügynökségek által megkérdezett elemzők, mert miközben fő tevékenységi területeit meghódította Kína, Tajvan és Dél-Korea, nem sikerült kellően csökkentenie a költségeit és átalakítania termékválasztékát. Az újbóli banki mentőakciót csak az indokolja – mondta egy szakértő a BBC-nek –, hogy a Sharp „túl nagy ahhoz, hogy elbukjon”, a vállalat olyan Japánnak, mint a General Motors az USA-nak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.