A biztosító 2013-ban 510,1 millió forint vállalkozási - IFRS szerint adózás előtti - nyereséggel zárta az évet, ez fordult át 2014-ben 1 milliárd 441 millió forint veszteségbe. Az életbiztosítási üzletág nyereséges, a veszteség a nem életbiztosítási üzletágnál jelentkezik, de a költségcsökkentés egy része az életbiztosítási területet is érinti - tette hozzá a vezérigazgató.
Az Uniqa a múlt évet - a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) adatai szerint - 56,3 milliárd forint díjbevétellel zárta és ezzel hetedik volt a magyar piacon. A bevételből 31,9 milliárd forint jutott a nem életbiztosítási üzletágra, ahol a casco biztosításokra 15, míg az egyéb biztosításokra 10 százalék a biztosítási adó.
Mint Kurtisz Krisztián, a nem életbiztosításokért felelős igazgatósági tag elmondta, ezt az üzletágat lakossági és vállalati részre választották szét. A casco biztosításokat - ebből származott a nem életbiztosítási díjbevétel mintegy egyharmada - a múlt év végén "megtisztították" és növelték a lakásbiztosítások részarányát. A vállalati biztosítások kockázatának az elbírálását pedig lerövidítették.
Jelentős költségcsökkentéssel járt az értékesítési terület átalakítása - erről Polányi Zoltán, értékesítési főigazgató számolt be. A korábbi 6 régiót 3-ra csökkentették, és 120 ügynökség vette át a korábbi megyei szint szerepét. A létszám 2013 végétől - két lépcsőben - 94 fővel csökkent, ebből 60 fő jutott a vidéki átalakításra és 34 a központra. Jelenleg 380-an dolgoznak az Uniqanál.
A 24,3 milliárd forintos életbiztosítási díjbevételből 15 milliárd jutott az egyszeri díjas életbiztosításokra, amelyeket a Mabisz statisztikája csak 10 százalékkal vesz figyelembe, így a korrigált díjbevétel valamivel több mint 17 milliárd forintot tett ki - erről Juhos András, az életbiztosításokért felelős igazgatósági tag beszélt a tájékoztatón. Hozzátette: a stabilitást adó folyamatos díjas életbiztosítások tavaly 13,3 százalékkal nőttek, szemben a 3,4 százalékos piaci átlaggal.
Az idei első negyedévben a folyamatos díjas életbiztosítások díjbevétele 8 százalékkal emelkedett, a folyamatos díjfizetésű egészségbiztosításoké pedig 4,3 százalékkal. Miután a piaci adatok még nem ismertek, így ezeket nem lehet összevetni a többi biztosító teljesítményével - tette hozzá Juhos András.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.