Az elmúlt egy évben a fapados légitársaság igyekezett javítani a profilján, és nagyobb figyelmet fordítani utasai elégedettségére.
Így fejlesztette a szolgáltatásait, csökkentette viteldíjait, illetve egyre több helyen a főreptereket használja a regionális repülőterek helyett.
Utasbarát intézkedéseit látványos siker koronázta, ugyanis a várt 4 százalékos növekedés helyett 11 százalékkal több utast szállított, mint tavaly, így már 90 millióan választották a Ryanairt az elmúlt egy évben.
Ez összesen 66 százalékos bevételnövekedést eredményezett az előző év azonos időszakához képest.
Még a január-márciusi periódust is sikerült 20 százalékos profitnövekedéssel zárnia a Ryanairnek, pedig a téli hónapok általában gyengébbek a légitársaságok esetében.
Az egész szektornak kedvezett az olajárcsökkenés
A menedzsment szerint további 10 százalékkal növekedhet az utasforgalom, és szeptemberrel bezárólag a foglalások 4 százalékos javulást mutatnak a tavalyihoz képest. És míg a következő félévben a jegyárak még valószínűleg stagnálnak, az év második felére viszont már csökkenni fognak, az olcsóbb olajnak és a csökkenő repülőgép-kezelési költségeknek köszönhetően.
Így 10 százalékos profittal számolhat a légitársaság, a folyó pénzügyi évre 940 és 970 millió euró közötti nettó eredményt jósol a menedzsment.
A negyedéves számoknak örülnek a befektetők is, a Ryanair részvényei 3,8 százalékos pluszba ugrottak a délelőtt folyamán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.