BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Százmilliárdokat költünk el okostelefonnal

A tavalyi 300 milliárd dollárról 2018-ra 850 milliárd dollárra bővülhet az okostelefonok elterjedésével megjelent szolgáltatások piaca – derül ki a Digi-Capital elemzéséből.

A piackutató cég többek között a mobiltelefonos vásárlások, a mobileszközökre optimalizált hirdetések és az egyéni, valamint üzleti felhasználásra szánt alkalmazások szegmensét vizsgálta. A teljes szektor növekedésében meghatározó szerepet játszik a mobil e-kereskedelem, amely már tavaly is kétszázmilliárd dolláros forgalmat generált, azonban 2018-ra ez az érték elérheti a 600 milliárd dollárt.

Míg egyelőre az amerikai kontinens élő fogyasztók vásárolnak a legnagyobb értékben okostelefonjaik segítségével, addig a vizsgált időszak végére az ázsiai felhasználók költése lesz a nagyobb. Ázsia előretörését jelzi, hogy az Amazon és az eBay mellett az Alibaba is meghatározó szereplővé válik ezen a piacon. A kínai e-kereskedelmi cégnél rendkívül gyorsan bővült a mobiltelefonról lebonyolított tranzakciók értéke, a vállalat közlése szerint a tavaly október-decemberi időszakban 53 milliárd dollárért vásároltak a különböző platformjaikon a felhasználók, ez háromszorosa volt az egy évvel korábbinak. Ennek megfelelően a mobilos tranzakciókból származó árbevételük is megugrott, több mint ötszörösére nőtt.

A Digi-Capital elemzése szerint a múlt évben a mobileszközökre optimalizált hirdetések értéke még elmaradt az alkalmazásokhoz köthető üzleti lehetőségektől, azonban ez a helyzet a közeljövőben alaposan megváltozik. Ennek hátterében az áll, hogy a rendkívül sikeres mobil stratégiát követő Facebook, illetve az új lehetőségre kicsit lassabban reagáló, de egyre komolyabb erőket mozgósító Google idővel átformálja a hirdetők megközelítését is. A világ legnépszerűbb közösségi oldalát működtető cégnél az első negyedéves 3,32 milliárd dolláros reklámbevétel 73 százalékát már a mobileszközökre szánt hirdetések adták. Egy évvel korábban még csak 59 százalékos volt a részesedésük. A trend a következő években tovább erősödik, aminek köszönhetően 2018-ra 85 milliárd dollárosra bővülhet ez a szegmens, amivel a Digi-Captital által vizsgált területek közül a második legnagyobb lehet.

Ugrásszerű fejlődést prognosztizált a piackutató vállalat az egyéni felhasználásra szánt mobilalkalmazások piacán is. A fizetős applikációk, illetve a programok beépített vásárlási lehetőségek tavaly 30 milliárd dollárt hoztak a szektor szereplőinek, ez az összeg azonban a vizsgált időszak végére 75 milliárd dollárra nőhet. A Digi-Capital szerint tavaly a játékok adták a szegmens forgalmának háromnegyedét, és bár fölényük a közeljövőben is megmarad, részesedésük 60 százalék körüli szintre csökken.
A Credit Suisse korábbi elemzése szerint a Google Play alkalmazásboltja tavaly 4,4 milliárd dolláros bevételt hozott. Az Android operációs rendszerrel ellátott mobileszközökre előre telepítik a Play webáruházat, amelyen keresztül a felhasználók különböző alkalmazásokat tölthetnek le készülékeikre. Bár az elérhető felhasználók számában jelentős fölénnyel bír a Play a nagy rivális Apple App Store-ral szemben, ez egyelőre a bevételben nem érződik. Az almáslogójú cég közlése szerint a múlt évben a saját alkalmazásboltjukban vásárolt applikációk után 10 milliárd dolláros bevételhez jutottak a fejlesztők.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.